Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Henriette Weber fra Toothless Tiger Brand oplevelsen ligger i de små detaljer

Brand oplevelsen ligger i de små detaljer

5.849 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
25 January 2011

En af de ting hvor jeg virkelig føler at jeg bliver mere idealistisk end alle mulige andre digitale entusiaster er når snakken falder på de små detaljer - jeg kan virkelig blive nørd-irriteret over et par små ting, der kunne ændres, hvis hele verden nu var digitalt opdraget ordentligt - men det er vi ikke.. Her er dog fire rants og råd som der modarbejder at få mig til at krumme tæer =)

1: ingen skriftlig dårlig samvittighed på internettet der er mange der starter en blogpost med " ja det er også lang tid siden at jeg har skrevet herinde" - det var jeg også lige ved at gøre idag, men så kom jeg til at tænke på, jo det er over en måned siden at jeg skrev sidst på amino, men jeg har en ret høj standard når det kommer til mine artikler og blogposts forskellige steder på internettet, og selvom jeg har har en intention om at skrive en gang om ugen herinde, så er det ikke altid at det bliver. Så istedet for at skrive "ja det er også lang tid siden at jeg har skrevet herinde", og starte blogposten med dårlig samvittighed, vil jeg hellere sige "nu skal i bare se en masse gode tips og tricks jeg har til jer idag".

2: at spamme eller ikke at spamme er der nogen af jer der er blevet tilføjet på branch out på facebook? det er åbenbart en facebook app der skal gøre det samme som linkedin gør,  men jeg har ikke lige haft tid til at sætte mig helt ind i det.. En ting ved jeg, og det er at branch out er mere irreterende at få ind i ens netværk end cityville+farmville+frontierville til sammen. Det betyder altså at hvis man begynder at bruge den applikation, så kan man, hvis man ikke ser sig om, blive en pestilens for ens netværk.

3: få de små personlige beskeder på hvis der er nogen der tilføjer mig på facebook uden at have skrevet en personlig besked til mig, så får de slet ikke adgang til min semi-privatosfære - men jeg henviser dem pænt til min facebook side istedet for. Der er så mange kontaktpunkter i de sociale medier, og hvis folk ikke vil bruge dem for at få mig til at være en del af deres netværk, jamen så kan jeg ikke se "hvorfor" jeg skal etablere relationen eller som man også siger "what's in it for me". Jeg syntes dog at det er værre at tilføje folk på linkedin uden at skrive om bevægsgrunden end på facebook, min linkedin er helt lukket

4. ingen standard-kontaktformularer uden personlighed på jeres hjemmeside vi lever i år 2011 og begrebet "en kontaktformular" - sådan en hvor du skal skrive din "email" og en besked til dem der sidder inde bag hjemmesiden - hvorefter de vender tilbage til dig - er noget der skulle være skyllet ud med tidevandet i 2004. Det er noget af det mest upersonlige der stadigvæk findes derude. Hvis du har "en kontaktformular" på din hjemmeside og du ikke står på kontaktformularen med navn og billede, som virksomhed, eller som virksomhedsejer,  så misser du og din virksomhed ud på en hel masse personlighed,  og det er mildest talt, rigtig ærgeligt. Hvisdu har en af disse kontaktformularer og derudover har et par profiler på sociale medier, ville jeg kalde det for direkte selvmodsigende. Den sjoveste oplevelse jeg har været igennem mht. kontaktformularer er på DCH helsingør's hjemmeside hvor man kan tilmelde sig hundehold igennem en standard formular. De lover så, at når man har indtastet sine kontaktdetaljer, at man bliver kontaktet "senest efter en måned".. =)

5. drop klicheerne og handl som du prædiker min absolut alltime yndlingskliché er "kunden i fokus" - den er simpelthen så gammel og bliver stadigvæk brugt i flæng. En anden kliche, som der til stadighed er en stor del af en masse virksomheders værdisæt er "kvalitet" eller "service".. Jeg har ikke brug for værdibaserede ord og klicheer - jeg har brug for at hvis du vil sælge kvalitet, service eller du vil have mig i fokus - at du så rent faktisk gør det, og ikke valuewasher det. Vis mig hvad du kan tilbyde, istedet for at lad din kommunikationsafdeling putte floskler på din identitet.

 

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Henriette skriver Skriv dig op