Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Henriette Weber fra Toothless Tiger 7 ting du skal være så du kan få flere til at lytte til dine budskaber på de sociale medier

7 ting du skal være så du kan få flere til at lytte til dine budskaber på de sociale medier

8.354 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
01 September 2010

I øjeblikket virker det som om at der er mange såkaldt "early adopters" der stopper med at bruge sociale medier. Man stopper med at bruge dem fordi man finder ud af, at der alligevel ikke er nogen der lytter. Der er også en svensk VD der går så langt som at sige at "sandheden er fantastisk og fundemental, men business er om at udnytte og at vinde" - derfor kan man ikke have en blog som VD i Sverige. Det er åbenbart uforligneligt i hans øjne. Der er også nogen der mere eller mindre udtrykker en skuffelse over de sociale medier fordi at det ikke virker som om at nogen lytter. At det er spild af tid.

En af de ting jeg konstant minder mig om, kommer fra min ven Hugh: "No one cares". Jeg har også været så heldig at få fat i et limited edition print af hans "ignore everybody" poster, den hænger normalt over mit skrivebord når jeg sidder og arbejder ( og når jeg ikke lever i flytterod som jeg gør nu):

 

Jeg syntes virkelig den rummer mig og mit arbejde.

Men - jeg har lavet en liste af 10 ting du skal være, så du kan få flere til at lytte til dine budskaber på de sociale medier

1. (og den vigtigste) vær proaktiv. Lad være med at sidde og råbe på din egen boldbane, kom over på "modstanderens" og spil - alt det spændende og det givtige sker for det meste ude i marken.

2. Vær strategisk. Identificer 10 blogs/facebook sider/ folk på twitter/amino/kommunikationsforum som du kan se rammer lige ned i din målgruppe for dit "projekt" - eller flere - alt efter hvor mange du har ressourcer til.

3. Gentag - lav et excel ark og sæt som mål at du skal interagere med "x" person 5 gange den uge - det bygger relationen der gør folk nysgerrige

4. Hav en mening og lad være med at være en del af "the watercooler gang" - men vær' dig selv og hav din egen stemme og meninger

5. Vær sjovere og mere kreativ i forhold til din branche. Hvad er den mest kreative måde at du kan bruge dit produkt på ? hvad kan folk lide at gøre med det ?

6. Vær sød - man kan godt være konstruktiv og kritisk uden at blive personlig krænkende.

7. Vær nysgerrig kig efter nye kanaler - lav nogle gæsteblogposts eller interview nogle personer som du ser op til. Se dig selv som et stort mediehus, og giv værdi til dine omgivelser og links til dig selv.

Man behøver ikke at føle at man sidder og råber ud i et tomrum. Men al interageringen skal komme fra en selv, og den skal være strategisk.

"Henriette Weber's magic 3 ways to rock it online"

- Min egen tommelfingerregel jeg tit siger på mine foredrag er at man skal være 3 gange så meget ude i marken som man skal være derhjemme, dvs. at du, når du har sendt en tweet skal svare på tre. Når du har skrevet et blogpost skal du kommentere på tre.

Held og lykke med det =)

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Henriette skriver Skriv dig op