Planlæg dine salgsmøder hver gang. Sæt dig ned før mødet, luk øjnene, tænk mødet igennem og hvad vil det optimale være du vil kunne få ud af mødet. Er det en ordre eller møde nummer 2 – hvad vil det ultimative være? Hvis du ikke når dette, hvad kan du ellers sætte dig som målsætning – hvad skal du som minimum nå?
Derefter åbner du øjnene og forbereder en liste af spørgsmål. Du bliver nødt til at vide på forhånd hvor du gerne vil hen på mødet ellers mister du styringen. Derudover ser det professionelt ud når man har forberedt sig. Skriv derefter en side nummer 2, hvor du lister alle de indvendinger som kunden vil kunne komme på mod dig og din virksomhed.
Brug 5 minutter på kundens hjemmeside, skriv eventuelt vigtige informationer ned. Tænk samtidig disse informationer ind i din spørgerække.
Til sidst min vigtigst – tænk succes! Hvis vi forventer at få succes eller forventer at fejle, så ender vi som regel med at få det vi forventer. Luk øjnene igen, se mødet for dig og at du for ordren, det er jo det vi kommer der for.
Så…. gå så ud og få den ordre!
Dbh.
Martin Mouritzen
www.salgstraenerne.dk
P.S. Vi ses på messen i Køge - vi har en gave med til dig:-)