Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Salg Værdibaseret salg – ”hvad er der i det for mig?”

Værdibaseret salg – ”hvad er der i det for mig?”

4.143 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
21 October 2009

I salg skal du altid sætte dig i din kundes sted – hvis du var en mulig kunde hos dig selv ville du så sige ja til en aftale? De fleste mennesker har desværre en tendens til at tænke mest på ”hvad er der i det for mig?”. Derfor sælg altid de fordele og den værdi som dit produkt giver; eksempel:

Et bor til en boremaskine(produkt) – 3 hastigheder(feature) – kan bore hul i væggen(fordel) – du kan sætte en hylde op(fordel) – du kan stille dine bøger på hylden(værdi).

Lidt ekstremt tilfælde, men stiller det rigtige spørgsmål – ”hvad er der i det for mig som kunde?”.

Derfor forestil dig, at du er i kundens sted, ”hvad er der i det for mig”?

Når vi taler, ”hvad er der i det for mig” i mødebooking, så glem alt om, at du lige var i området, tænk på, hvad får kunden ud af at tage et møde med mig? Glem samtidig alt om hvad kunden får ud af at købe dit produkt, MEN hvad får kunden ud af at tage et møde med dig? Betragt i mange tilfælde, at du giver 1 times gratis konsulentydelse. Du er ekspert indenfor dit område og du vil komme helt kvit og frit ud og øse ud af din viden. Om så kunden køber hos dig eller konkurrenten er op til dig, men kunden får noget med sig fra mødet lige meget om kunden køber eller ej.

Så sæt dig i kundens sted når du ringer til dem og stil dig selv spørgsmålet ”hvad er der i det for mig?”

Mvh.
Martin Mouritzen
Salgstrænerne
www.salgstraenerne.dk

Lær mere omkring værdibaseret salg her

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Martin skriver Skriv dig op