Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs PASSION TIL SALG PASSION SKABER NATURLIG BEGEJSTRING

PASSION SKABER NATURLIG BEGEJSTRING

1.184 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
13 December 2011

Lad os starte helt basalt – er det din passion du sælger, vil du have den naturlige begejstring.

Begejstring smitter, men det skal ikke være den overfladiske, tillærte og kunstige – det skal være den ægte begejstring. Ægte begejstring udspringer af den glæde dit produkt kan gøre for netop dine kunder. Hvis ikke du har begejstring, hvordan skal jeg så blive begejstret for dit produkt?

Beslut dig for din begejstring, og find det unikke ved dit produkt – det som oprindeligt begejstrede dig, den ting som giver dig et smil på læben og gør dig stolt.

Når jeg salgstræner sælgere, uanset type, støder jeg ind imellem på sælgere som tager deres produkt for givet. Begejstringen er væk, for de har jo produktet og det er ikke nyt længere. Hvis de mistede produktet ville det gå op for dem, hvor godt produktet er, og efterlade et tomrum. Problemstillingen ligger i at tage sine produkter for givet – også efter de er blevet en del af dagligdagen, og det almindelige sortiment.

Vil du aktivt øge din begejstring er her et par gode råd til at finde begejstringen frem:

  • Hvad var det oprindelige i dit produkt, som gav dig smil på læben?
  • Tænk tilbage på én af de første gange du opdagede det unikke i dit produkt – er det ét du selv har skabt (som for mange af os iværksættere) – hvad var det for tanker og følelser du oplevede undervejs i processen?
  • De oprindelige tanker og følelser kan ofte genkalde begejstringen – kan du mærke smilet komme frem nu?
  • Hvad hvis du vidste at kunden ville købe dit produkt?
  • Forestil dig at du på forhånd vidste at kunden ville vælge dit produkt – og kunden ville synes at netop dit produkt var det bedste på markedet. Hvordan ville det ændre din tilgang at have den overbevisning fra starten?

USPér – eller Unik Selling Point bruges ofte på salgskurser, USPér er det som gør dit produkt stærk og differentiere dig og dine produkter fra konkurrenter. Dine USPér skal være helt klare og kommunikeres klart. Hvordan du arbejder med dine USPér og kommunikere dem, så du fanger kundens interesse vil jeg vende tilbage til i næste blog indlæg.

Indtil da skal du forstærke eller genfinde din begejstring gennem den oprindelige passion, det vil dine kunder mærke med det samme.

 

God fornøjelse.

Emil Hejlskov

www.performanze.dk

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Emil skriver Skriv dig op