Fra mit daglige arbejde som bogholder hos RegnskabsSpecialisten, hvor vi primært arbejder med mindre erhvervskunder, har jeg erfaret hvor vigtig det er at have styr på likviditeten, da det for mange mindre virksomheder kan være et spørgsmål om "liv eller død”.
Et område hvor jeg erfarer mange kan gøre det bedre, er i deres opfølgning på dårlige betalere (hvis der overhovedet er nogen opfølgning?)
Nogle virksomheder bruger ALT for mange ressourcer på opfølgning til de kunder der ikke betaler til tiden, hvor andre virksomheder slet intet foretager sig.
Balancegangen kan være svær for mange, for hvor lang tid ønsker man eksempelvis at bruge på at inddrage 500 kr.?
En ting er sikkert du er nødt til aktivt at gøre noget!
Denne blog omhandler gode råd og eksempler på gode rykkerstyringsprocedurer samt viden om gældende regler/lovgivning på området.
Jeg vil løbende opdatere bloggen med nye emner.
Mit næste indlæg vil omhandle hvordan du på en professionel måde, kan og må håndtere et rykkerforløb overfor dine kunder.
Håber du vil følge med.