Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Anette Sand Aminotastic 2009 - resumé

Aminotastic 2009 - resumé

2.532 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
17 January 2010

Nu ser det ud til, at der måske er ved at danne sig en lille gruppe, som overvejer at lave et Aminotastic 2010 på Fyn. Det ville jo være alletiders.

Sidste år var jeg med i arrangørgruppen, og det var en fornøjelig oplevelse.

Først og fremmest var vi en god gruppe med forskellige kompetencer. Vi var fem fire med i hele processen, og det er et udmærket antal. For når dagen nærmer sig, og man har brug for konkret hjælp, kommer der nok nogle gode tilbud fra netværket.

Aminotastic 2009 blev holdt i Valby Kulturhus, hvor der er plads til max. 200 personer i salen. Vi havde lejet salen og 6 mindre rum, som blev brugt til workshops. Vi solgte billetter til lidt flere end de 200, fordi der altid er nogle afbud, og fordi det var så svært at afvise de, som meldte sig i sidste øjeblik. På selve dagen var der 5 på venteliste, som ikke havde fået en billet, og som derfor ikke kom med.

Budgettet var blevet planlagt sådan, at vi kunne gennemføre uden underskud, hvis der kom mindst 125 deltagere, så vi var på den sikre side. Men det er jo altid spændende i tilmeldingsfasen, om det er noget, "man" synes om - eller om programmet er helt forkert. Men vi havde et fantastisk program med nogle meget kvalificerede foredrags- og workshopsholdere, som på allerbedste måde bidrog til en fantastisk dag.

Programmet var nogenlunde sådan:

Ankomst
Foredrag i salen
Kaffe og rundstykke (mindre kaos pga. for lange køer, rundstykkerne skal være smurt inden og to udleveringssteder)
Workshop (valg mellem 5 forskellige)
Frokost
Workshop (valg mellem 5 forskellige)
Foredrag i salen
Afslutning

Det hele foregik mellem kl. 9.30 og 17.00 en lørdag - og programmet var presset. Lidt for presset - der var ikke helt tid nok til almindelig netværkeri. Hvis jeg skulle arrangere noget tilsvarende en anden gang, ville jeg have en lidt længere workshop før frokost og så slet ikke nogen efter frokost. Men i stedet en frokostpause på 1½ time, så der er tid til at mødes.

Men ellers var det en stor succes, som vi fik megen ros for bagefter - og tak for det.

Økonomien svingede. De unge mænd, som jeg var i gruppe med (Nicolai Lønne, Simon Zeeberg og Christoffer Steenbeck) syntes måske ind imellem, at jeg sad lidt for tungt på pengepungen, men på den anden side var jeg som udnævnt bogholder for projektet ansvarlig for, at vi nåede vores økonomiske mål, som var: Intet underskud. Vi endte så med et lille overskud, som blev delt i fire og brugt til forskellige velgørende formål.

Den samlede omsætning var på 46.000 kr., men hvis man lægger den frivillige indsats i fra foredragsholderne, hvoraf nogle normalt er ikke helt billige, og alle de frivillige både før, under og efter projektet, taler vi nok om en økonomi på omkring 200.000 kr. Men alle stillede op gratis, fordi der var tale om et non-profit, ikke kommercielt Aminoarrangement. Det er super, at det kan lade sig gøre. Vi overbookede i forhold til max. antal deltagere i salen for at bringe ventelisten ned og i forventning om et vist frafald på selve dagen. Men der var i hvert fald de 200 i salen, som måtte være der, da Martin Thorborg åbnede ballet med det første foredrag. Og ikke færre, da Mikkel Demib Svendsen sluttede festen af.

Jer, som evt. overtager og laver Aminotastic 2010 kan måske have interesse i følgende mere deltaljerede økonomibeskrivelser:
Aminotastic 2009 - økonomiske overvejelser
Aminotastic 2009 - regnskab
Aminotastic 2009 - eksternt projektregnskab som en del af en virksomheds regnskab
Aminotastic 2009 - evaluering

Jeg håber, det bliver til noget, og rejser gerne langt for at være med.

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Anette skriver Skriv dig op