- Skab forbindelse!
Hvis du vil sælge mere er det vigtig at du er god til at skabe forbindelse med alle slags folk. Du skal udstråle tillid, da kunderne skal kunne stole på dig. Du skal være istand til at kunne trykke på følelsesmæssige knapper. skab en samtale i er enige om og kunne vil føle i har noget tilfælles, og du er godt igang med at skabe en forbindelse mellem jer.
- Du er ekspert!
Brug aldrig sætningen “det ved jeg ikke” Du er ekspert på området og kan om ikke andet, altid finde et svar til din kunde! Eller henvise til noget materiale. Små hvide løgne der kan sæte dig i ekspert sædet, kan hjælpe dig. Hvis du kan gøre dig til ekspert på dit område, vil folk have tendens til at have mere tillid til dine ord!
- Sæt et tidspres!
Når noget er svært at få fat i, vil kunder have det nu. Få din salgstale til at lyde som om det er det mest fantastisk tilbud på markedet ligenu! Få kunden til at tro at produktet/ydelsen vil forsvinde for altid hvis ikke de gribber chancen nu. Så lav kampagner der enten skal købes nu, eller inden for en kort periode.
- Overtal!
forestil dig at ingen, tror på dit produkt, eller dine ord. Det er her dine overtalelses evner komme på prøve. Kan du overbevise kunden om at du altså har ret, og har verdens bedste produkt? Kan du det, vil du vende kundens tankegang, og se dit produkt/ydelse som noget særligt!
Held og lykke med salget,