Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

4 grunde til, du skal købe transport, fragt og shipping online

1.385 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
13 March 2018

Har du nogensinde købt fragt online? Når du bestiller fragt, transport eller shipping har du i dag valget mellem at købe online, fx hos Transporteca, eller lave en gammeldags bestilling gennem email eller telefon med en offline speditør. Der er dog mindst 4 ting, man skal være klar over, før man vælger hvem man bruger.

1. Du skal vælge en online speditør for at starte transportprocesen nu og her

Når du benytter en online speditør begynder procesen øjeblikkelig, og jo før du starter jo bedre. Normalt starter den med kommunikation og koordinering imellem afskiber og agent i afsendelseslandet. For at dette kan ske, skal der udveksles kontakt og bestillingsoplysninger.

I den traditionelle købsproces skal en sælger først bekræfte din bestilling og så sende en email med dine detaljer til en oversøiske modpart. Derefter skal de så kontakte afskiber. Et alternativ er, og mindre favorabelt, at speditøren giver dig agentens detaljer, som du så selv skal vidersende, så kontakten kan blive etableret.

Når du bestiller online bliver alle detaljer, inkl. navne, telefonnummerer og email adresser, automatisk delt med de relevante partnere. F.eks. al bookinginformation som lageradresser og cut-off tidspunkter, som gør procesen kan starte med det samme.

Hvad hvis det går i stå undervejs?

I den virkelige verden sker det, at der er et svagt led i kæden, hvor varer, dokumenter eller oplysninger sidder fast. I den gammeldags offline proces, skal en person opdage fejlen og få det rettet, så transporten kan starte igen. Ting som dette bliver dog desværre først opdaget når du som transportkøber beder om en opdatering, og på det tidspunkt er en forsinkelse normalt uundgåelig.

Online er det lidt anderledes. Hvis én i transportprocesen ikke udfører deres andel til tiden, lyder der automatisk en alarm i systemet, fordi teknologien er bygget således, at alle relevante spillere får besked. På den måde bliver store fejl nemt undgået. Der kan stadig opstå forsinkelser, men med online versionen, ved du det, så du kan reagere på det og justere dine planer med det samme.

2. Det du ser, er det du får

WYSIWYG (What You See Is What You Get) var en populær forkortelse i 80’erne da det første skriveprogram blev udviklet med en grafisk brugerflade, hvor det du så på skærmen var det, der kom ud på papir – hvis printet selvfølgelig.
I en gammeldags offline bestillingsproces, styrer sælgeren procesen, og mere ofte end ikke, er det du bestiller lig med den persons incitament. Ud over det, er offline samtaler omkring formelle krav og levering ikke altid en del af den endelige aftale, som giver plads til fortolkning og misforståelser, når godset endelig skal leveres, og ofte også når der skal betales.

Når du bestiller fragt hos en online speditør, kan du se alle services på én gang, checke priser og transittider, og tilføje forsikring, hvis du har brug for det – altsammen i det tempo der passer dig og når på dagen du har lyst. Teknologi ændrer ikke informationerne eller serviceaftalerne undervejs, så når du finder en dør-til-dør service er det garanteret, at det er fra dør til dør uden overraskelser. Når du finder en pris og betaler med det samme, modtager du en faktura med det samme, som forsikrer dig om prisen faktisk er den du ser – værdien på tilbudet og fakturaen er altid identisk.

3. Kundeservice til alle

Bedre teknologi er lig med mindre omkostninger for enhver speditør. De fleste offline speditører har igangsat initiativer for at skære ned på deres kundebaser. Det gøres for at sikre, at alle kunder giver et positivt afkast for speditøren. Det betyder desværre, at mange kunder, der ikke køber transport særlig ofte, eller i en stor nok mængde, bliver spist af med meget begrænset kundeservice eller slet ingen service.

Når effektiv teknologi formindsker omkostningerne per kunde, betyder det, at det bliver interessant for den online speditør at servicere en større del af markedet. For en online speditør giver det økonomisk mening at yde god kundeservice til alle kunder – uanset deres størrelse. Derfor, vil du ofte, når du køber transport online, modtage en højere service og personlig engagement.

4. Du har betydning

Få fremsynet pionerer leder i øjeblikket udviklingen indenfor online fragt, transport og shipping. Hele industrien står overfor et stor skift hvor gennemsigtighed, simplicitet og belejlighed bliver de store ting i transportkøberes beslutningsproces.
Som pioner betyder hver eneste transaktion derfor meget. Når du bestiller fragtservices og shipping online er du, og din forsendelse, derfor vigtig for online speditører – hvilket du vil kunne mærke.

Har du lyst til at prøve hvor let det kan være, at søge transportpriser online, er du altid velkommen hos os her.

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Morten blogindlæg Skriv dig op