Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino om Online Markedsføring

Linkbuilding bliver det nye sort – Væn dig til det

Skrevet af:
14. august 2018 | 3.289 Visninger | 16 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino Ekspertblog

Mohammad Dadkhah fra Klikko

Ekspertblogger på Amino om Online Markedsføring

SEO branchen er ved at gennemgå et markant skifte. SEO eksperter/firmaer tjener kassen på kundernes uvidenhed. Her er lidt af realiteten i SEO branchen i Danmark

Jeg vil gerne starte med at indrømme, at jeg måske er lidt for hård med min udmelding, og jeg håber ikke, at mine kollegaer bliver fornærmet over det her, men vælger i stedet at tage det til sig og muligvis bruge det til noget konstruktivt.

Fakta er bare den, at selvom SEO branchen udvikler sig, så følger kundernes vidensniveau ikke med.

Her er nogle af de ting, som stadig gør sig gældende i dag

-        Kunder køber SEO pakker á 5 søgeord, 10 søgeord osv.

-        Kunder binder sig for SEO pakker i 12 måneder og sågar 18 måneder!?

-        Kunder køber timer hos en SEO konsulent

-        Kunder ved ikke, hvad forskellen mellem onsite optimering og linkbuilding er

Eksempel 1

For et par måneder siden havde jeg en nabo, som spurgte mig om hjælp til SEO – her er dialogen:

Nabo: ”Det der SEO du laver, kan du hjælpe os med det? Vi køber hos (et stort webbureau, som laver hjemmesider), som jeg synes ikke, at det giver noget”

MD: ”Hvad er det, som du køber hos dem?”

Nabo: ”SEO”

MD: ”Jamen hvad indebærer din løsning”

Nabo: ”Det ved jeg ikke.. De laver SEO. Vi har en pakke med nogle søgeord”

MD: ”Jamen laver de analyse? Laver de teknisk optimering? Skriver de tekster? Optimérer de title tags? Laver de linkbuilding? Overvåger de dine links / placeringer? – Hvad er det præcis, som de gør?”

Nabo: ”Det ved jeg ikke. Jeg får jo bare en faktura fra dem”

MD: ”Så du betaler til en løsning, hvor du faktisk ikke ved, hvad du betaler for?”

Nabo bliver tavs.. Nabo bliver lidt rød i hovedet, og Nabo bliver sågar lidt irriteret

For jeg har tydeligvis ramt en nerve hos min kære nabo

Nabo: ”Ok, jeg opsiger aftalen hos dem – hvad kan du tilbyde”

MD: ”Hold lige.. Jeg har ikke sagt, at du skal opsige din aftale hos dem. Men det vil nok være en god idé at ringe til dem og spørge, hvad du præcis får ud af din aftale. Det kan jo være, at du faktisk har en fordelagtig aftale, som få andre kan matche”

 

Eksempel 2

I sidste måned fik jeg et opkald af en webshopejer, som havde det lidt hårdt. Han havde en løsning hos (et større bureau, som tilbyder online marketing), hvor han betaler 12.000 kr. pr. md. i fee for SEO. Han fortalte mig, at han ikke fik resultater, og han spurgte, om jeg kunne hjælpe – her er dialogen:

Kunden: ”Vi har brug for, at der sker noget nu, for vi har været i gang i 5 måneder, og vi har meget få ordrer. Det er underskudsforretning, og vi holder ikke til det her i al for lang tid - Kan du hjælpe?”

MD: ”Jeg skal prøve, men først har jeg lige brug for at vide lidt mere om din nuværende aftale. Hvad går den ud på?”

Kunden: ”De laver SEO – for at være ærlig, så ved jeg ikke helt præcist, hvad de laver. Vi får bare en faktura hver måned og en placeringsrapport, som så ikke viser nogen fremgang”

MD: ”Ok, hvordan er i så kommet frem til, at aftalen skal lyde på 12.000 kr. pr. md.?”

Kunden: ”Vi fik et opkald fra en af deres sælgere, og han fortalte, at det var det, som vi skulle bruge for at få succes med SEO – men der sker bare ikke noget”

MD: ”Jamen, jeg skal fortælle dig hvorfor. Jeres title tags er ikke optimeret, i har stort set ingen tekster på jeres kategorisider, jeres side er langsom, i kører ikke med HTTPS, i har fejl i schema.org markup og vigtigst af alt – i har ikke fået et nyt link til jeres side i de sidste 2 måneder. Jeg vil nok overveje at opsige aftalen med dem, hvis jeg var dig.”

Kunden: ”Det kan vi så ikke, da vi er bundet indtil januar 2019 – vi indgik en årsaftale”

MD: ”I indgik simpelthen en årsaftale på 144.000 kr. ex. moms baseret på et opkald fra en telefonsælger, som faktisk ikke har fortalt dig, hvad du får for dine penge?”

Kunden: ”Ja, jeg kan godt se, at det er et problem. Men jeg vidste jo ikke bedre, for han vidste mig deres fine referencer og udtalelser på deres hjemmeside – hvad skal jeg gøre?”

MD: ”Inden vi 2 overhovedet laver en aftale, så synes jeg, at du skal bede dem om at redegøre, hvad du får for dine penge, og de skal også redegøre, hvad du rent faktisk har fået for dine penge”

 

Eksempel 3

Sidste år havde jeg et møde med en kunde, som havde købt linkbuilding fra en kendt SEO ekspert. I 9 måneder havde han brugt lidt over 200.000 kr. på linkbuilding, og hans bedste resultat var en 8.plads på sit vigtigste søgeord. Han fortalte så, at han købte timer hos denne SEO ekspert til 1.200 kr./t, og han startede med 12 timer pr. md., men fik løbende øget sine timer. Han fik at vide, at det var det, som skulle til, men igen vidste han ikke, hvad han fik for pengene. Her er dialogen:

MD: ”Hvorfor købte du hos ham?

Kunden: ”Jamen, han er kendt, og jeg tænkte, at han må have godt styr på det”

MD: ”Ok, det lyder fair nok. Hvilket budget startede du med?”

Kunden: ”Jeg startede med 15.000 kr.pr. md., og efter et 2 måneder gik jeg op til 30.000 kr. pr. md., for jeg ville gerne have, at der skulle ske noget – men der gjorde der ikke. Så spurgte jeg ham 2 måneder efter, om det ville gå hurtigere, hvis jeg øgede budgettet til 50.000 kr. pr. md. – og han sagde ja”

MD: ”Så lad mig lige forstå det her korrekt. Efter 4 måneder havde du brugt godt 90.000 kr., og du havde ikke set mærkbare resultater endnu – så gav du ham endda større budgetter?”

Kunden: ”Ja, for jeg ville have resultater, men det har været mega spild af penge, så jeg opsagde aftalen med ham”

MD: ”Ja tak for kaffe. Hvad gjorde du så?”

Kunden: ”Så indgik jeg en aftale med (et stort SEO bureau, som køber links hos diverse medier herhjemme), og de fik 25.000 kr. pr. md. i 2 måneder, og jeg har fået 4 links – tænkte jo at det er bedst at købe links hos store sider”

MD: ”Jeg kan se, at du har fået et link fra BT, Søndagsavisen og 2 fra deres egne blogs. Var det ikke mening, at det hele skulle være fra store sider?”

Kunden: ”Jo, men det siger de også, at deres 2 blogs er”

MD: ”Ikke rigtigt. Ifølge Ahrefs har de ikke så mange indgående links, høj autoritet eller høj trafik - så prisen er ikke ligefrem retfærdiggjort”

 

Eksempel 4

I sidste uge talte jeg med en anden kunde, som havde okay placeringer, men manglende lige det sidste, og selvom han kontaktede mig, så var han stadig i tvivl omkring, hvorfor han skulle bruge sådan én som mig – her er dialogen:

Kunden: ”Nu har jeg læst din bog og et par af dine indlæg, og du virker kompetent, men jeg forstår ikke rigtig, hvad det er, du kan hjælpe med. Jeg har allerede en skribent, som har skrevet tekster, title tags og alt det der onsite. Min programmør har allerede hastighedsoptimeret siden, og vi har SSL på. Faktisk har vi fulgt din SEO guide rimelig godt – så hvad er det præcis, vi mere kan gøre på SEO, og hvad er det, du kan bidrage med?”

MD: ”Jamen først og fremmest, skide godt gået! Det er også derfor, at du har okay placeringer, netop fordi du har styr på onsite – men for at få topplaceringer, så skal du bruge links, og det er bl.a. det, som jeg kan hjælpe med”

Kunden: ”Jamen kan vi ikke bare skrive lidt bedre tekster og lave mere onsite optimering, så kommer topplaceringen af sig selv?”

MD: ”Det korte svar er nej. Hvis du ikke får links til din hjemmeside, så får du ikke topplaceringer.

Okay MD, hvad er din pointe med dette indlæg?

Min pointe er, at du, som køber SEO løsninger, bør have styr på de her 4 ting

1)

Få transparens i din aftale. Du er nød til at vide, hvad dine penge går til. Du har allerede transparens i din aftale med en AdWords konsulent, så hvorfor skulle du ikke have transparens i din SEO aftale?

 

2)

SEO optimering og linkbuilding er 2 forskellige ting. Som regel kan en SEO ekspert hjælpe med at få SEO optimeret din hjemmeside i løbet af de første 1-2 måneder – længere tid kræver det ikke. Så hvis du har et abonnement på 12 måneder, så skal du sikre dig, at dit abonnement indeholder linkbuilding også.

 

3)

Det tager ikke 12 måneder at skabe resultater, som kan mærkes. En dygtig SEO ekspert skal vurderes på 3-4 måneder – derfor bør den første aftale heller ikke være længere. Vi taler ikke nødvendigvis 1.pladsen på dette tidspunkt, men trafikken skal være til at mærke efter 3-4 måneder. Derefter kan man lave en længerevarende aftale

 

4)

Når det kommer til linkbuilding, så er det vigtigt at få klarhed over din aftale. Det kan lyde meget fristende, at man får linkbuilding som en del af en større samlet løsning (web, adwords, sociale medier, seo, hosting osv.), men faktum er, at linkbuilding kan være afgørende for dine placeringer på Google, og derfor skal det også have et separat budget og fokus. Du er nød til at få din udbyder til at kunne fortælle dig, hvilke slags links du kan få og hvor mange af dem.

 

Linkbuilding bliver det nye sort

Da jeg startede med linkbuilding i 2012, så var der ikke mange, som arbejdede med det. I dag er linkbuilding ganske udbredt, og fremover VIL SEO pakker/løsninger erstattet med linkbuilding pakker.

Selvom det er i mod Googles retningslinjer at købe links, hvilket det har været i næsten 2 årtier uden de store konsekvenser herhjemme, så er køb af links stadig en milliardindustri i verden, og i Danmark handles der med links i den grad, at selv større medier sælger sponsoreret indlæg (købelinks)

Du skal derfor forvente, at når telefonsælgere fremover ringer for at sælge dig SEO, så er sælgerenes salgsargumenter primært baseret på linkbuilding.

For vi er nu nået til en fase, at selv min webdesigner har lært at lave rimelig effektiv SEO på hans kundes hjemmeside, hyre en skribent til at skrive teksterne – så hvad kommer til at differentiere egne egenskaber med en SEO ekspert’s egenskaber?

Vil du lære mere om linkbuilding, så kan du læse denne guide https://www.dadkhah.dk/linkbuilding/

Jeg håber, at ovenstående giver lidt stof til eftertanke. Vil meget gerne høre, om du køber en SEO løsning, og om du har 100 % transparens i din aftale?

Læs også


Kommentarer

Kasper Friis   den 16-08-2018 kl. 09:40

Hej Mohammad.

At være uenig i, at transparens er en god idé er naturligvis ublu. Og du har helt ret: Rigtig mange direkte svindler i deres SEO-produkt. Sjældent, vi får kunder ind, som ikke allerede har brændt nallerne.

Men i forhold til dit skriv om linkbuilding er jeg mere eller mindre lodret uenig. Ikke fordi jeg ikke anerkender link har (afgørende) betydning - de kan bare 1) ikke stå alene og 2) ikke give den fornødne værdig hvis kvaliteten er ringe og tilgangen unaturlig.

Lav en søgning på "søgemaskineoptimering." Her ligger WeMarket fx i toppen - og deres HOVEDDOMÆNE har 72 refererende domæner (ifølge Ahrefs) og undersiden, der rangerer, har 6.

SAMTLIGE andre, der ligger side 1 på den søgning, har flere hundrede backlinks og +15 links til den rangerende underside. Deres linkprofil er altså uhyre svækket på volume, relevante links og links i høj styrke, men rangerer stadig bedre end +500 refererende domæne-sites.

Og det er blot ét eksempel ud af mange.

Så: Linkbuilding er stadig MEGET vigtigt, men at kalde det "det nye sort" og stole blindt på det mener jeg er at stikke folk urigtige oplysninger i øjnene.

Ydermere glemmer du (desværre) at forholde dig til budget. Ja, hvis budgettet er korrekt, så burde der KLART kunne evalueres på en SEO-konsulent efter 3-4 måneder. Men har konsulenten kun fået 5.000 kroner i måneden, så er det ikke sikkert, at man kan nå det. Prøv fx at se, om du kan komme side 1 på "lån  penge" inden for 3-4 måneder for under 200.000 kroner....

Min kommentar skal ikke tolkes negativt, blot som modspil og til at åbne en debat.

Er kommentaren brugbar? 4 0
Mohammad Dadkhah   den 16-08-2018 kl. 13:20

@Kasper, jeg forstår ikke helt, hvad dit eksempel med wemarket har at gøre med mit indlæg? Det ændrer jo ikke det faktum, at de har links til deres side, hvilket bl.a. har været med til at give dem en god position på Google.

Havde de ikke haft det (uagtet hvor gode eller hvor mange de har), så havde de ikke haft en god position.

Content kan ikke bære det alene.

Har aldrig gjort, gør ikke og vil aldrig gøre.

Så jeg fortæller ikke noget ukorrekt. Linkbuilding bliver den afgørende faktor ift. at få topplaceringer. Så behøver det ikke nødvendigvis at være mega volumen - som du selv pointerer, så kan færre links også gøre forskellen.

Budgettet er en diskussion, som der kan være mange holdninger til, så derfor har jeg det ikke med i mit indlæg.

Mit indlæg går på, at man skal have transparens i sin aftale, og ved lange abonnementløsninger, så skal man sikre sig, at der også er linkbuilding i.

Om du så giver din SEO mand 5.000 kr. pr. md. eller 20.000 kr. pr. md. - det er op til den enkelte kunde og seo manden - det skal jeg ikke bestemme, for der kan være forskellige holdninger og anderledes forståelse af, hvad der er godt og skidt

Jeg har oplevet kunder, som betalte 1.000 kr. pr. md. til et SEO bureau og havde gjort i det 3 år, hvor deres bedste resultat var side 2 => De var ganske tilfredse med deres samarbejde, for det kostede dem alligevel ikke så meget pr. md. - Selvom de på 3 år havde brugt knap 40.000 kr. for en side 2 placering.

Jeg har selv oplevet at få en kunde op på nr. 1 på et meget svært søgeord for under 20.000 kr. - han opsagde samarbejdet efterfølgende - for som han sagde: "jamen, der er da ikke grund til at betale dig mere.."

Mit budskab er meget klart:

1. Få transparens i din SEO aftale

2. Ved længerevarende løsninger, så sørg for, at der også bliver arbejdet med linkbuilding.

Hvad arbejdet med linkbuilding så skal indebære - det er en hel anden diskussion

Er kommentaren brugbar? 2 0
Kasper Friis   den 16-08-2018 kl. 13:43

Hej igen, Mohammad.

Dit budskab er jo også, at (jf. dit punkt 3) en SEO-aftale skal vise resultater efter 3-4 måneder. Her er budget jo en enormt afgørende faktor: Som sagt tager det skam lang tid og kræver mange penge at lægge nummer #1 på "lån penge."

Mit eksempel med Wemarket fungerer som modvægt til dit citat om, at linkbuilding er det nye sort: Hvad med UX? Content? Troværdighed? Autoritet? Hastighed?

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mohammad Dadkhah   den 16-08-2018 kl. 13:51

@Kasper

You're not reading what im writing.

Prøv at læse, hvad jeg skriver (punkt 2 og 3)

Er kommentaren brugbar? 1 0
Kasper Friis   den 16-08-2018 kl. 13:53

Jeg læser jo lige PRÆCIS, hvad du skriver, Mohammad. Du skriver i punkt 3:

"Det tager ikke 12 måneder at skabe resultater, som kan mærkes. En dygtig SEO ekspert skal vurderes på 3-4 måneder – derfor bør den første aftale heller ikke være længere. Vi taler ikke nødvendigvis 1.pladsen på dette tidspunkt, men trafikken skal være til at mærke efter 3-4 måneder. Derefter kan man lave en længerevarende aftale".

Og det er jo lige præcis, hvad jeg pointerer.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mohammad Dadkhah   den 16-08-2018 kl. 14:04

@Kasper

Ja, og hvis en SEO konsulent/ekspert siger ja til en opgave på "lån penge" for et budget på 5.000 kr. pr. md., så er det nok meget usandsynligt, at han leverer mærkbare resultater inden 3-4 måneder, eller 12 måneder for den sags skyld.

Så skal han også have sparket.

Men så kommer diskussion omkring det her:

Hvad er mærkbare resultater?

Hvis han, efter 3 måneder, rykker fra 3 besøgende pr. dag til 6 besøgende pr. dag, så har han faktisk fået 100 % stigning i trafik - nogle vil mene, at det er mærkbare resultater, andre vil ikke.

Derfor mener jeg også, at det er irrelevant eksempel / diskussion, du bringer på banen

Er kommentaren brugbar? 1 0
Kasper Friis   den 16-08-2018 kl. 14:08

Jeg må desværre konstatere mig noget uenig i denne sort/hvid-tankegange med SEO og linkbuilding. Oversimplificering. Kassetænkning. Overisolationering.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Jesper   den 16-08-2018 kl. 14:47

Jeg er lidt i tvivl om hvad I er uenige om?

Kasper du skriver:

Men i forhold til dit skriv om linkbuilding er jeg mere eller mindre lodret uenig. Ikke fordi jeg ikke anerkender link har (afgørende) betydning - de kan bare 1) ikke stå alene og 2) ikke give den fornødne værdig hvis kvaliteten er ringe og tilgangen unaturlig.

Jeg ser ikke Mohammed skrive nogen steder at link building kan stå alene, som jeg læser hans indlæg, vil der bare komme større fokus på denne del af SEO arbejdet fordi:

Som Mohammed skriver:

Vi er nu nået til en fase, at selv min webdesigner har lært at lave rimelig effektiv SEO på hans kundes hjemmeside, hyre en skribent til at skrive teksterne – så hvad kommer til at differentiere egne egenskaber med en SEO ekspert’s egenskaber?

Er kommentaren brugbar? 2 0
Mohammad Dadkhah   den 16-08-2018 kl. 15:30

@Kasper

Det er alt for store ord til mig, så jeg tror bare, at jeg siger tak for debatten, og du må have en god dag.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Michael Jensen   den 17-08-2018 kl. 08:26

Egentligt har i jo alle ret!

1. er alt på siderne optimeret, indholdsmæssigt og hastigheds mæssigt, ikke blot forsiden, men "ALLE" sider. samt den interne linkstruktur - optimal!

2. så er det linkbuilding, der efterfølgende er vigtig.

3. overvågning af hvor,hvem,hvorfor,hvor længe,hvorfra og justeringer på siderne, der følges op på.

4. månedlige rapporteringer med hvornår,hvor,hvorfor etc. og alle rapporter bør selvfølgeligt indeholde direkte links til eksterne godkendte artikler og links, så kunden direkte kan se den aktuelle artikel samt PA/DA på dette link. Selvfølgeligt også indeholde ranking resultater, fra start og i pågældende periode.

Fisen om at det skal koste 5 kilo eller 200 kilo, er helt overflødig og en søgeordsanalyse vil give nogle fraser der giver hurtigere resultater, før der vandres "tørkevandringen" efter ord som "billige lån"!

Er kommentaren brugbar? 1 0
switch   den 17-08-2018 kl. 16:06

Jeg synes også at jeg efterhånden har prøvet en del forskellige SEO firmaer, og har ikke været imponeret over resultaterne, og jeg ved endda hvad skal se efter.

Hjælp til linkbuilding - der synes jeg faktisk jeg får langt mere ud af at gøre det selv. Det tager så en del tid, men resultaterne er taler for sig selv.

En kombination af en god SEO bog, en service som ahrefs til at finde backlinks fra konkurrenterne, kvalitets indhold, og at bruge lidt alternative metoder, som f.eks. dem beskrevet i linkbuildingbogen, kan man komme rigtig langt med.

Jeg har så også styr på alt on-page, title, description tags, hastighed, interne links osv.

Jeg forstår ikke rigtig hvad tiden bliver brugt til, i mange af SEO firmaerne, når det kommer til linkbuilding.

Er kommentaren brugbar? 3 0
Fashion-Seller   den 19-08-2018 kl. 17:22

Er linkbuilding det nye sort?

Altså i midten af nullerne, var det mega hyped i artikeldatabaser, og det var det vist også i 2012.

Så det er da faktuelt forkert, at du skriver det der...

Der tales mere om links åbent idag, end der gjorde i 2012, men at kalde det nye sort, er forkert...

Er kommentaren brugbar? 2 0
Isos   den 24-08-2018 kl. 09:20

Gode pointer men måske overskriften skal ændres til noget  troværdigt.

En tilpasset google søgning i tidsrummet 1/11/2000 - 1/11/2001 på søgeordet "linkbuilding" afslører rigtig mange sider om SEO og linkbuilding - af en eller anden årsag er Hollandske hjemmesider stærk representeret.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Markus R   den 07-09-2018 kl. 15:50

Gode pointer - men kunne man ikke forestille sig, at "SEO-pakkerne" i højere grad bliver udskiftet med "content-pakker" (eller lignende)?

Mit generelle indtryk er, at kunder bliver skræmte, når de hører termen linkbuilding - hvorefter de ofte spørger ala "Er det ikke noget der kan skade min hjemmeside på længere sigt?", for det har de nemlig hørt ude i byen.

Jeg forestiller mig, at fremtiden i højere grad vil være, at der sælges content- og outreach-pakker. Ala hvordan Skjoldby og Co. gør det i dag.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mohammad Dadkhah   den 07-09-2018 kl. 16:04

@Markus de fleste kunder forstår knap og nap, hvad linkbuilding er. Hvis man nævner Content Marketing, så står langt de fleste fuldstændig af.

Outreach er utrolig sjældent i Danmark, det er virkelig meget få virksomheder, som gør i det,

Så underligt som det kan lyde, så tror jeg faktisk, at det bliver endnu mere reduceret praksis i fremtiden, dvs. endnu færre kommer til at gøre brug af det - ihvertfald her i DK

Du må huske på, at Outreach ikke er The Holy Grail.. Det er jo flere udfordringer ved Outreach, end man tror

1. Du er ikke garanteret succes mht. placeringer af links. Du kan bruge rigtig lang tid på at promovere end side overfor andre sider, men du må jo ikke direkte spørge dem om at få et link. Gør du det, så bryder du så også Googles retningslinjer.

2. Det er sjældent, at du får links fra topsider - de ved sgu godt, hvad værdien af deres side er, så hvorfor skulle de give links væk gratis, når de kan få penge for det

3. Du kommer til enhver tid til at mangle volumen, fordi det ikke altid bare lige er til at få links via den strategi

4. Det kan tage utrolig lang tid, før du for alvor kan få topresultater, hvis du ikke formår at få volumen

5. Prisen pr. link kan potentielt koste markant mere end andre linktyper, da du ikke betaler pr. link ved Outreach men pr. arbejdstime

Alt i alt, så kommer det jo også an på tålmodighed, budgetter og risikovillighed.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Markus R   den 07-09-2018 kl. 16:26

@Mohammad

Jeg er fuldstændig enig i, at outreach har en rigtig dårlig ROI, når man fokuserer på at få stærke links til sit site.

Personligt køber jeg hellere en advertorial (det er nemmere - og billigere når ens timeløn medregnes). Og endvidere så er man også sikker på, hvad man får. Jeg regner med, at du har det på samme måde. :)

Dog forestiller jeg mig, at flere og flere virksomheder med tiden føler sig mere tiltalte af ideen om outreach og content sammenlignet med direkte betalte links. Simpelthen fordi de ikke bryder sig om den risiko, som det kan have (men som du og jeg ved er en lille risiko - i hvert fald på nuværende tidspunkt).

Her tænker jeg særligt på mellemstore og store virksomheder, der har et etableret brand - og som muligvis også investerer penge i TV reklamer og lignende. :)

Er kommentaren brugbar? 1 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: en + tre =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Mohammad skriver


Om

Med 13 års erfaring i Online Markedsføring, har Mohammad Dadkhah opnået en meget unik viden.

Kunderne igennem tiden tæller alt fra Fullrate A/S, Scor ApS, Enalyzer A/S, Ekspres Bank A/S, Danske Konferencecentre A/S, Ikano Bank A/S, Bedre Begravelse ApS, GlaxoSmithKline ApS, Molio A/S og mange flere.

Mohammad har sin ekspertise inden for Google AdWords, SEO, Linkbuilding, Google Analytics samt at udarbejde og eksekvere digitale strategier.

Download hans gratis e-bog, som er downloadet af cirka 2.000 iværksættere

Læs hans omfattende SEO guide og omfattende Linkbuilding guide

Følg ham på Facebook og LinkedIN

Abonnér gratis på hans YouTube kanal

Prøv hans linkbuilding produkt