Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Dårlige kataloger er lette at genkende

6,132 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
23 March 2011

Dårlige kataloger er der masser af. Gode kataloger er få. Men hvordan finder du ud af hvilke der er gode – og som det kan betale sig at tilmelde sig til, og hvilke der er så ringe, at du ikke skal spilde din tid på dem? Det er faktisk lettere end man skulle tro ...

Nogle kataloger er lavet for at skabe en samling af links, der faktisk skaber værdi for de brugere der besøger kataloget. De er skabt med et oprigtigt ønske om, at lave en god service. Desværre er kataloger af den slags ganske få.

Langt de fleste af de kataloger der findes i dag er slet ikke lavet for faktisk at skabe en god tjeneste. De er ikke lavet for at glæde de brugere der måtte besøge kataloget. Og de er slet ikke lavet for at du og din virksomhed kan få glæde af at stå opført i dem. Nej, de er lavet udelukkende for at gavne den der har lavet kataloget.

Fidusen for dem der laver sådanne crap-kataloger er, at de på en let måde kan få opbyget et stort site med en masse indhold de ikke behøver skrive selv. Men for at denne strategi skal virke – for et lorte-katalog uden redaktionelle visioner, egne bidrag og autoritet i markedet skal fungere kræver det unikt indhold. Og så er vi ved at nærme os kærnen – nøglen til at identificere de dårlige kataloger ...

Dårlige kataloger kræver unikke beskrivelser – gode kataloger gør det ikke!

Så enkelt kan det faktisk siges. De dårlige kataloger kræver, at den beskrivelse af dit website du sender ind skal være helt unik. Det er naturligvis komplet umuligt, at lave flere hundrede – eller tusinder, af helt unikke – og stadig korrekte, beskrivelser af din virksomhed. Det ved de store kvalitetskataloger godt og kræver det derfor ikke.

De gode kataloger har redaktionelle folk, der tilretter de indsendte beskrivelser, så de følger den redaktionelle linie de har lagt. Den tekst du indsender er bare et forslag til dem.

De små kataloger er ligeglade – for de er slet ikke fokuseret på at lave et godt katalog. De vil bare gerne have noget gratis unik tekst af dig. Så det eneste de er fokuseret på er, at din tekst er unik. Det er det de tjekker. Det eneste de tjekker.

Yahoo kræver ikke unik beskrivelse. ODP kræver ikke unik beskrivelse. Best Of The Web kræver ikke unik beskrivelse. Men alle de små, komplet ligegyldige crap-kataloger kræver unikke beskrivelser. Get the picture?

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Mikkel blogindlæg Skriv dig op