Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Michael fra Au2Mailer & CarMagic Er "Smart Blogging" det nye CMS og hvad kan en blog betyde for websitets SEO?

Er "Smart Blogging" det nye CMS og hvad kan en blog betyde for websitets SEO?

2.301 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
11 November 2021

Hele "blog begrebet" bliver mere og mere spændende. Bloggen er efterhånden særdeles velkendt, som en del af websitet men langt fra alle websites har en blog. Rigtig mange såkaldte SEO-guruer nævner at vi skal kigge efter, hvordan vores konkurrenter får deres websider ranket - er det med ..blog som en del af url, ..product som en del af url - det er jo helt synlig i søgeresultaterne - alligevel er det de færreste som bruger bloggen som en del af deres online markedsføring!

Min påstand er at de fleste iværksættere og etablerede virksomheder i SMV segmentet indenfor retail, håndværk og liberale erhverv ikke har tid til at passe butikken, opdatere hjemmesiden via CMS-system og samtidig være redaktør på en blog. Mange har heller ikke forstået vigtigheden af en blog på websitet, som en del af online marketing strategien?

Faktum er, at mange side ét placeringer på søgemaskinerne har "blog" som en del af url.
Da vi i foråret skulle lancere au2mailer.com, skrev vi content på dansk, engelsk og tysk - så vi svedte - til landingssider - og skelede på ingen måde til om indholdet ville ranke bedre i en blog artikel end på en landingsside. Vi lavede landingssider. Og det virkede ok i Danmark men ikke på tysk og engelsk. Så lavede vi præcis samme indhold men i en blog artikel eller med "blog" som en del af side navnet og wupti, så blev den internationale ranking bedre.

I perspektivet "bedre ranking" på søgemaskinerne, skal man huske, at der er bekendte og ubekendte i forhold til f.eks Googles algoritmer:
- alder på websitet
- det fysiske sidenavn
- side titel (title tag)
- meta tag
- keywords
- headers 1-6
- content
- alt tags på billeder mv
- title tags på billeder mv
- sidens fysiske url
- external links til siden eller websitet
- pagespeed
- mobilvenlighed

Som om ovenstående ikke var nok, skal vi samtidig huske på, at Google indekserer websider og ikke websites. Forsiden er ikke uden betydning men den har mindre betydning SEO-mæssigt end resten af websites websider!
Med andre ord, du kan lave eller få lavet den flotteste forside på dit website, men den kommer sjælden til at få bedre ranking end en eller flere af undersiderne. Du kan lave selv det mest "hotte" content, hvis budskabet du skriver om, efter Googles opfattelse hører under en url med "...blog" så tilnærmer du dig først side ét placering i søgeresultatet når "blog" er en del af det fysiske sidenavn (url) eller pagetitle!

Jeg gentager BLOGGEN får større og større betydning for dit websites SEO og derfor blev begrebet "smart blogging" opfundet!

I de gængse CMS systemer er en blogartikel en ny webside, med sidenavn (url), layout, title, meta, keywords, h1-h6 o.s.v
Så indgangen til din blog er en oversigts side og x antal undersider med hver deres blog artikel.
Smart blogging er to sider på websitet:
- én oversigts side med blog kategorier og tilhørende blogartikler.
- én side, som viser blogartiklen uanset hvilken, der er klikket på.

Hvorfor er det smart?
Fordi visningen af forskellige artikler sker via éen fysisk datadrevet webside. Titel, overskrift, keywords - hele SEO-delen - indlæses når siden loades og Google vil derfor indeksere hver artikel som en separat side. Det er smart og man slipper for at skulle ind i CMS-systemet, oprette en ny side, skrive indhold og publicere. Nu kan man bruge kræfterne på det vigtigste: nemlig indholdet.

Og hvem siger en blog kun kan være storytelling, nyheder, tips eller tricks? En blog artikel kan da også omhandle et rigtig godt tilbud? Og alle blogartiklerne kan blive landingssider, som man kan linke til fra nyhedsbreve og posts på de sociale medier og så snakker vi for alvor trafik til dit website, linkbuilding og i sidste ende bedre SEO.


Prøv at søg efter "hvad er review marketing" på Google. Jeg tror du finder en blog artikel fra au2mailer.com nederst på side ét?
Prøv så at søge efter "vise kundeanmeldelser på Google". Igen (håber jeg) du finder au2mailer.com nederst på side ét - men denne gang er det ikke en blog artikel.
Måske beviser disse to søgeresultater min teori - søger man efter "hvor, hvordan, hvad.." så prioriterer Google "blog resultater" ellers kan det være en almindelig landingsside eller en produktside...

Domænet au2mailer.com blev registreret i november 2020, så i forhold til algoritmer kan man ikke sige, at alders kriteriet er opfyldt. Men websitet har gode hastigheder på mobilen, bruger bloggen aktiv og dyrker kundeanmeldelser. Måske et godt bevis på, hvad der er muligt selv med et nyt .com website og hvad tror du så ikke man kan opnå med et .dk website med nogle år på bagen?


Så - er bloggen endnu ikke en del af dit website, så anbefaler jeg at komme i gang NU og det samme gælder, hvis du endnu ikke er startet på at dyrke kundeanmeldelser - indsamle og vise dem. Du bliver overrasket når du med egne øjne ser, hvordan disse to online værktøjer forbedre din ranking på søgemaskinerne og øger antallet af online henvendelser fra nye potentielle kunder - se blot au2mailer.com-eksemplerne...

Med de bedste ønsker for din online succes...

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Michael skriver Skriv dig op