Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Brug Google Analytics Real Time Data til at spore dine Sociale Medier

3,040 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
03 October 2011

Google Analytics er nu klar med en længe ventet feature i beta version, som giver dig mulighed for at se, hvad der sker med din trafik på dit website live mens det sker. Inden for de næste par uger ruller Google denne feature ud til alle, så du vil kunne se den i din Dashboard section. Hvis du ikke har fået adgang endnu, så fear not, det kommer i løbet af de næste par uger. I kan signe op til den tidlige beta her.

Jeg ved, at jer, der har researchet markedet i lang tid og ventet længselsfuldt på denne feature, sikkert har overvejet alternativer som Omniture af selvsamme årsag. Prisen er dog bare en helt anden end for GA (der jo er gratis!!), og det er virkeligt et system for mere avancerede brugere og større virksomheder. Så for de fleste af os her er Google Analytics nu bestemt yderst konkurrencedygtig.

Real time data betyder, at det nu er meget lettere for jer at monitorere effekten af jeres sociale medier. I vil nu kunne se, hvor hurtigt en facebook update eller et tweet fra Twitter fanges af jeres brugere og driver besøg til jeres website. Det vil være interessant for jer i forhold til, at se hvor tit I optimalt skal opdatere for at holde et konstant flow af besøgende og interesse. Der er virkelig tale om, nu effektivt at kunne måle den dynamiske og hurtigt natur ved sociale medier. Jeg er sikker på Google Analytics nu vil blive Community Managernes bedste ven.

Jeg er desuden virkelig glad for, at Analytics-teamet i Google har valgt at lade denne feature blive tilgængelig for alle de gratis brugere, eftersom de meget let kunne have ladet den indgå som en betalingsfeature for deres nye Premium version, som blev lanceret officielt på samme tid. Det er en supercool, at alle nu får adgang til at følge alting live i det sekund det sker. Man bliver virkelig addicted til det og kan sidde og følge med hele tiden.

Jeg er selv virkelig spændt på at se, hvilken værdi det her kan give online businesses, og hvordan vi selv kan bruge det sammen med brugerne. De fleste er virkelig glade for det, og det har bestemt styrket deres motivation for at prioritere sociale medier og ressourcerne hertil. Og der er rigtig mange andre use cases derude, hvor det her bliver virkelig relevant. 

Det kunne være spændende at høre, hvordan I tænker at bruge live data i Analytics for jeres hjemmeside?

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Mia blogindlæg Skriv dig op