Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Den Bedste Markedsføring Hvor får du mest for pengene til markedsføringen?

Hvor får du mest for pengene til markedsføringen?

1.173 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
14 January 2012

Lad os forestille os at du er virksomhedsejer af en tømrervirksomhed, der har et årligt markedsføringsbudget på 60.000,-

Du er ikke den store computerhaj, og det interesserer dig i øvrigt ikke at sætte dig ind i online markedsføring eller markedsføring i de trykte medier.

Men du vil gerne have nye kunder, og du takker derfor næsten altid 'JA' til diverse annoncesælgere (De Gule Sider, Eniro, Krak osv), som ringer med et godt tilbud på en annonce i den lokale telefonbog, samt en profil på sammes online portal. Men ved du, hvad der er en rimelig pris for disse trykte annoncer og online profiler, og hvor er annonceudbyderens smertegrænse, og - ikke mindst - hvad er effekten af annonceringen?


Heldigvis har vi Google Analytics, som sporer webtrafikken, men 'Tømrermester Jensen' har desværre aldrig hørt om Google Analytics.
I telefonbogsannoncerne kan der indsættes et måletelefonnummer, som viser antal opkald. Bemærk desuden at opkaldstid på disse målenumre er vigtig at være opmærksom på, da varigheden ofte afslører om et opkald har været en annoncesælger der ringer for at sælge mere annoncering, eller en reel kunde, der har haft et behov for at få udført en af de ydelser du tilbyder. 

Problemet med disse meget udbredte markedsføringsformer er, at den almindelige virksomhedsejer hverken har tid eller kompetencer til at holde styr på og optimere annonceringen / markedsføringen.
Derudover er det svært for 'Tømrermester Jensen' at gennemskue, hvad effekten af annonceringen har været (altså at måle ROI m.m.). 

Jeg vil vove at påstå, at langt de fleste små og mellemstore virksomheder kan nikke kende genkendende til denne problemstilling, og at markedsføringen blot kører som den altid har gjort, fordi det nu engang er det nemmeste.

Så kære erfarne Aminobruger - Hvor ville du lægge dine markedsføringskroner, hvis du sad i ovenstående situation, og har du konkrete eksempler på, hvordan du har optimeret din markedsføring i trykte medier og online?

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Tobias skriver Skriv dig op