Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Emil Friis Sådan skaber du værdi for dine brugere

Sådan skaber du værdi for dine brugere

3.968 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
14 October 2009

af Emil Friis & Winum

Det kan betale sig at hverve kunder med værdi i stedet for snedige salgsmetoder. Pointen i at skabe værdi i al kontakt med dine kunder, er at dine kunder vil lære, at når der kommer nyt fra dig, så er det værd at tjekke det ud. Deres generelle opfattelse af dig vil derfor være positiv. Er der ikke værdi i det du giver dem, så får de opbygget en naturlig skepsis overfor dig og dine produkter, hvilket kan aflæses direkte i omsætningstallene.

Ud over at skabe en salgsstorm du aldrig har kunnet forestille dig, så vil værdien også have en segmenterende effekt. Er du den sælgende type der overbeviser tvivlende kunder om, at dit produkt er noget for dem? Så har du helt sikkert oplevet, at nogle købte det, og senere fandt ud af, at det ikke var noget for dem. Hvis du i stedet bruger din marketing mojo på at skabe kampagner med værdi, så lokker du kunder til, som rent faktisk er interesserede i produktet. Sådan undgår du utilfredse kunder som bare er blevet overtalt af en salgstale. I stedet får du udelukkende tilfredse kunder, som KRÆVER at få lov at købe fra dig, uden at skulle gennem et sælgermareridt for hver eneste kunde.

Husk altid: Du skal ikke overbevise – Du skal bevise

Her Er En Nem Måde At Skabe Værdi

Bemærk at vi i introen skriver: ”Er der ikke værdi i det du ’GIVER’ dem” - og ikke ’sælger’.

For den nemmeste, og mest effektive måde at skabe værdi, er ved at give dine kunder noget ekstra, inden de overhovedet skal have penge op af lommen. Hvis du vil have dem til at skrive sig op til dit nyhedsbrev, fra din golfklub, så lov dem, at de får 10 GRATIS tips til at forbedre deres swing. Hvis du vil sælge dem en skjorte, så giv dem en slipseknudeguide. Hvis du sælger industrimaskiner, så giv dem en guide til vedligeholdelse af industrimaskiner. Sælger du foredrag, så giv dem et foredrag på video. Sælger du mobiltelefoner så giv dem en guide til mobilindkøb osv.

Skriv en blog om noget, der er relevant, eller bare om hvad du har på hjerte. ”10 gode råd”, og andre gratis guides er altid en vinder. Værdi består nemlig i noget ”ekstra”, som fremkommer at være en gratis gave. Til gengæld skal du passe på med bare blindt at give ”værdi”, og glemme at gøre det relevant. Hvis du sælger fjernsyn er det ikke relevant at lave en sms-konkurrence med en rejse til Caribien som præmie. Hvorfor ikke i stedet give en anmeldelse af de 10 bedste TV på markedet, eller en guide til hvordan kunden laver den fedeste hjemmebiograf? Det digitale sendenet er en stor bekymring for mange mennesker, der ikke bor i byerne - giv dem en step-by-step guide til, hvordan de undgår sort skærm, når det analoge net lukkes ned.

Det er både bedre og billigere - men det kræver tid, indsats og hjerte fra dig. 

Stil dig selv spørgsmålet: "Hvad er den største udfordring for mine kunder"? - og giv dem så en løsning på den udfordring. Når du kan dem en løsning på deres udfordring, så er skaber du en forbindelse til dem. De stoler på dig. Du skaber en relation. Det er vigtigere end at smide et tilbud op. Alle kan sætte et produkt til salg. Din værdi ligger i din know-how - og dine potentielle kunder sukker efter den.

Vores råd: Giv dine kunder, hvad de har brug for - ikke hvad du gerne vil have de har brug for.

I tvivl om, hvordan du skaber værdi?

Fortæl hvad du sælger i en kommentar, så kommer vi (og sikkert andre søde Aminoer) med konkrete tips til, hvordan du skaber værdi for dine brugere.

Roger over,

Emil Friis og Winum,

Mailiac

PS: Vi undskylder for udseendet på bloggen. Det skal vi nok få rettet op på - men det er jo indholdet det handler om =)

PPS: Har du defineret dit Most Wanted Response?

 

Forespørgsler på: letsdobusiness@mailiac.com

Spørgsmål til Email Marketing? Vi tager mod spørgsmål i denne tid på marketingbloggen OnlinePR.dk - send dit spørgsmål ved at trykke på "Ask Us"

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Jan skriver Skriv dig op