Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Mads Herlev 4 konkrete tips til din webshop

4 konkrete tips til din webshop

7.617 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
03 March 2015

Har du en webshop og vil du gerne løfte din konverteringsrate og få endnu flere ordrer? Så er du kommet til det helt rette sted, hvor jeg vil give dig 4 konkrete tips til at gøre din webshop en endnu større succes end den er nu.

Jeg lover dig, at hvis du gør bare nogle af de ting jeg skriver her, vil du kunne mærke en effekt af det.

Mine erfaringer har jeg fået igennem mine 3 år med Babytoys.dk, som er gået fra 2 ordrer om måneden til flere hundrede ordrer om måneden.

 

1) Tænk over dine varers priser

Når du driver webshop kender du sikkert til prissammenligningssider som Pricerunner, Kelkoo osv. Der er rigtig meget omsætning og trafik at hente på disse sider. Der er bare den ulempe at du altså så er nødt til at konkurrere på pris, men det kan i den grad betale sig. Jeg har selv testet det og resultatet var godt:

Jeg fik en nyhed i shoppen, som der var stor efterspørgsel på. Den vejledende udsalgspris var sat til 499,-. Den første måneds tid solgte jeg den til 499,- og solgte derved 1-2 om ugen. Trafikken kom primært fra Google Adwords og de organiske placeringer. Jeg besluttede mig for at teste lidt på varens pris, så jeg satte den 20% ned, nemlig til 399,- og så gik det stærkt. Jeg fik i gennemsnit 20 ordrer om ugen i stedet for de 1-2 stk. Det kan godt være jeg ikke tjener ligeså meget på hver enkelt ordre, men i sidste ende, fik jeg meget mere omsætning og dermed også flere penge i kassen. Det kunne i den grad betale sig. Størstedelen af ordrerne kom fra Pricerunner og Google shopping, da der på disse to kanaler er meget stor fokus på pris. 

Så jeg vil anbefale dig at have enkelte varer i shoppen som ligger et stykke under dine konkurrenter i pris. Tag ikke disse produkter som nogle du skal tjene en masse på, se dem som en del af din markedsføring, da det vil give dig en masse nye kunder, som du så gerne skulle kunne sælge til igen senere. Det kan virkelig godt betale sig.

 

2) Når dine kunder har købt og fået leveret dine varer er det vigtigt at du ikke bare glemmer dem. Her skal du være skarp, for du kan få dem til at købe igen og denne gang koster det ikke ret meget i markedsføring. Servicen kan sættes op helt automatisk, så man ikke skal røre en finger. Jeg har sat et system op, som automatisk sender en mail ud 14 dage efter købet, hvor de skal vurdere min service og deres købsoplevelse. Dette giver mig en indsigt i hvad mine kunder tænker og føler omkring Babytoys.dk. 14 dage efter denne mail er sendt, altså en måned efter har jeg et system som sender en mail ud, hvor den finder nogle varer som kunden måske har interesse. Det kan være nogle varer som relaterer sig til den vare kunden har købt, eller nogle andre kunder har købt sammen med. Det kan også være produkter som er på tilbud eller varer som kunden har klikket sig ind på i webshoppen, men egentlig ikke lagde i kurven og købte. Det gør denne mail meget personlig og det giver god respons og det bedste af det hele: Det koster mig ikke ret meget.

 

3) Tænk langsigtet. Jeg fortalte dig i tip 1, at du skulle have nogle produkter som du bruger som en del af din markedsføring. Produkterne giver dig ikke direkte gevinst fra dag ét af, men på den lange bane skulle de komme mange gange igen. Det er vigtigt at man tænker langsigtet i forhold til markedsføring når det kommer til nethandel. Søgemaskine optimering er også en af de langsigtede strategier, som er dyr i starten, men det tjener sig rigtig mange gange ind igen senere. Det er derfor vigtigt også at tænke langsitet og ikke kun kortsigtet hvis din webshop skal leve i lang tid og blive en succes.

4) Øg troværdigheden på din webshop og sælg mere. Der er mange måder ved at øge en webshops trovædighed. For at øge shoppens troværdighed, skal man linke den virtuelle butik over til noget ”virkelighedsnært”/fysisk. Det er en god idé at oplyse følgende for at løfte ens troværdighed:

-       Virksomhedens navn med selskabsform f.eks Babytoys.dk ApS

-       Virksomhedens CVR nummer

-       Virksomhedens adresse. Er det ikke muligt for kunderne at besøge dig/jer på adressen, så oplys det sammen med. Det vigtige er bare at kunden kan se i eksisterer i virkeligheden

-       Tilføj e-mail og meget gerne et telefonnummer.

-       Sælger du nogle kendte mærkevarer, så vis disse logoer på hjemmesiden. Det løfter sidens troværdighed utrolig meget. Jeg har på Babytoys.dk nogle kendte mærker, som jeg egentlig ikke rigtig sælger noget af, fordi varerne også sælges i Dansk supermarked, som nærmest sælger dem til min indkøbspris. Produkterne/mærket er blot med til at give min side en masse troværdighed.

Dette var mine 4 meget korte og konkrete tips, som jeg vil anbefale dig at kigge på og implementere på din webshop. Du vil kunne mærke effekt af dem senere! Tro mig.

Held og lykke med din webshop frem over!

 

Mange hilsner

Mads Herlev

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Mads skriver Skriv dig op