Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Tjen mere på luddovne salgstekster

1.502 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
23 August 2016

Mine børn elsker at bage. Det gør jeg IKKE!

Heldigvis er tricket opfundet ....


Hvad gør en klog? Snupper en pose kagemiks. Færdigpakket mel, sukker, æggepulver, tilsæt bare mælk og olie og en røremaskine – WHIRR – så er der kager.
Miraklet er, at vi får en hel plade unikke kager ud af standardmikset hver gang. Kager, som aldrig er set eller smagt nogensinde før i universets historie.
De 2 små krabater tager nemlig fat med krymmel og glasur og kakao … De sætter deres eget præg på standardopskriften.

Den dybe tallerken ER opfundet – brug den dog!
Fluks til pointen: Lad være med at vride hjernen for at opfinde den dybe tallerken, når du skriver en salgstekst. Du skal ikke opfinde en ny genre.
Du starter ikke fra bunden.
Både kagemiks, dybe tallerkener og skabeloner til salgstekst ER opfundet.
Skabelonen til en salgstekst hedder AIDA: Attention – Interest – Desire – Action. 
Brug den bare – og tilsæt dine egne salgsargumenter!

Attention: Skriv en overskrift, der fanger opmærksomheden hos din læser
Overskriften kan handle om, hvilken fordel læseren får ved at købe produktet – eller hvilket problem han undgår. Er du særlig snedig, så kombinerer du selvfølgelig problem + løsning i overskriften.

Interest: Uddyb dit produkts unikke fordele
Læg mindre vægt på produktspecifikationer end på, at netop det produkt kan løse netop din læsers problem (eller luksusproblem – en knækket negl kan også være irriterende!)

Call to action 1
Bed din læser se nærmere på dit produkt - vælge en favoritfarve - forkæle sig selv med produktet - kontakte dig med spørgsmål ... Eller noget andet, som læseren har lyst til, og som skal medføre, at han køber produktet.
Og ja – nu kan jeg høre, du siger: Jamen du glemte jo Desire! Nej, det gjorde jeg ikke. Sagen er bare, at læsere nu om stunder er utålmodige. Derfor er det bedst at skyde et EKSTRA call to action ind allerede tidligt i teksten!

Desire: Uddyb, hvor dejligt det er for læseren at få løst det problem
– og hvordan det føles, når det først er klaret. Spørg gerne læseren, om han er klar.

Call to action 2: Skriv en variant af call to action 1
I stedet for at skrive ”Vi har den i fire farver – se her og vælg din favorit” skriver du måske: ”Bestil din favoritfarve i dag – vi sender lynhurtigt. ”
Og husk så: Du skal markedsføre dig mere, end du tror. Altid!

Du kan selvfølgelig også bare lade mig skrive dine tekster. 

Kontakt mig: tekstfokus@tekstfokus.dk

 
 
Skribent: Tekstforfatter Louise Lamberth, forfatter til bogen Blog dig til synlighed - og salg, Frydenlund 2016.
7 års erfaring med tekstarbejde for virksomheder.

E-bog til dig: Skab trafik og salg med onlinemarkedsføring

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Louise skriver Skriv dig op