Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Lise Halskov- business coach og mentor Gå fra tilfredse kunder til begejstrede kunder

Gå fra tilfredse kunder til begejstrede kunder

4.081 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
13 December 2011

Kernen i enhver forretning er kunder der er tilfredse med din service. Men vær opmærksom på at der er stor forskel på tilfredse kunder og begejstrede kunder.

Tilfredse kunder er - ja, tilfredse. De klager ikke, de kan godt finde på at anbefale dig hvis nogen spørger dem om en mulig leverandør til det du sælger. De har ikke noget at udsætte på prisen, men de er ikke uimodtagelige for gode tilbud hvis de dukker op. De har muligvis ikke et helt klart billede af din virksomhed, men lidt hjulpet, kan de godt huske lidt flere detaljer. Du hører sjældent fra dine tilfredse kunder - og det gælder både gode og dårlige beskeder.

Begejstrede kunder er til gengæld dem der uhjulpet fortæller vidt og bredt om dine fantastiske produkter eller service. Hvis du er aktiv på de sociale medier, så er det de begejstrede kunder der lægger kommentarer, deler tilbud og trykker Like til dine opdateringer. Du har dem i røret hvis du klokker i det, men de er hurtigere til at "tilgive" dig hvis du gør det godt igen. Deres word of mouth kan skaffe dig mange nye kunder, så de her kunder er guld værd.

Kunsten ligger altså i at flytte så mange kunder du kan, fra at være middelmådigt tilfredse til at være ovenud begejstrede.

Det kan du bl.a. gøre ved at:

  • Yde en tak mere end dine kunder forventer af dig. Når din kunde for eksempel har købt en service fra dig, så lægger du en ekstra service oveni uden beregning.
  • Du sørger for at din kunde har følelsen af at være VIP-kunde hos dig
  • Du tager enhver henvendelse alvorligt og svarer på alle henvendelser hurtigere end du har lovet
  • Hvis du klokker i en opgave, så giver du prompte en undskyldning og gør alt hvad der står i din magt, for at gøre det godt igen
  • Du sørger for at alle dine produkter/services lever op til en kvalitet som dine kunder forventer - og så lige lidt mere.

Prøv at lægge mærke til at ovenstående næsten kunne være råd til det gode parforhold! Det er sådan du skal begejstre dine kunder.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Lise skriver Skriv dig op