Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Det er helt OK at gentage sig selv

1.222 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
24 March 2011

Udover at arbejde med mit eget firma, Projektledelsen, arbejder jeg også tæt sammen med et reklamebureau, der hedder Balleby & Grumsen sammen med dygtige kolleger fra bureaubranchen. Så sent som i dag havde vi møde med en større FMCG producent, der har flere verdensomspændende brands med alle de restriktioner, det medfører. Der er europæiske hovedkontorer, der styrer udviklingen af mærkerne, og kun dele af beslutningerne bliver taget i de lokale kontorer. Man er altså som marketing ansvarlig dybt afhængig af, at et team i et andet land har forståelse for, at det de udvikler også fungerer i det land, man er ansvarlig for. 

Det mest forbavsende er, at de problemstillinger man sloges med for 10 år siden, er nøjagtig de samme nu. For 10 år siden lykkedes det i denne virksomhed mere eller mindre at overbevise den europæiske ledelse om, at de skandinaviske forbrugere har et andet syn på sundhed end man har f.eks. i Sydeuropa, men nu har man den samme diskussion igen. Hvorfor? Fordi alle de mennesker, der blev overbevist for 10 år siden, jo for længst er rykket videre på karrierestigen og der er kommet friske kræfter til. Og det er jo alt sammen meget godt, men det virker som om man mister utrolig meget know how ved ikke at have indarbejdet systemer, der kan gemme de learnings, man skraber til sig undervejs. Men det betyder også, at mange af de pointer, der var fremme for 10 år siden, i det her tilfælde sagtens kan hales op af skuffen og støves af og bruges igen, mere eller mindre.

Hvilket bringer mig frem til dette indlægs pointe, nemlig at det kan være en rigtig god ting at gentage sig selv også i de mindre virksomheder uden europæisk indblanding. Nu er 10 år i eksemplet ovenfor jo ret lang tid, men man skal huske, at de facts man selv synes er helt indlysende, de er ikke nødvendigvis kendte af dem, man kommunikerer til selv om man synes, at man har fortalt dem. Så de kan som regel sagtens tåle at blive fortalt mere end én gang, så man kommer længere ud i hjørnerne med sit budskab. Ens kundekreds kan jo også blive skiftet ud. Sælger man børnetøj og har haft et stort tema i sin blog omkring valg af flyverdragt, så er der to år efter jo kommet en hel skare af nye kunder til, der måske ikke har læst det indlæg, og så ville det jo være synd ikke at bringe det igen med nye opdateringer, osv.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Lise skriver Skriv dig op