Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Tune Hein fra tunehein.dk Heftige skift i kundebasen...

Heftige skift i kundebasen...

1.264 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
28 March 2019

3 observationer fra min dag i dag, som viser vigtige trends - 

1. Min gamle Far siger irriteret til mig i telefonen "Og så kunne jeg ikke engang ændre billetten på nettet, men var nødt til at ringe til dem..." Når en 83'årig siger sådan - ja så glem alt om personlig service!

2. Min ven har købt en lejlighed i Malaga. Jeg var spændt på om han kunne få tid til at bruge den. I morgen (30.1.) tager han på sin 4. tur derned og han fik nøglen 1.1.19....! Det er altså ikke kun unge IT-gutter der er digitale nomader...

3. Jeg skulle intet i formiddag og prøvede et spinning hold kl 8.30 i stedet for 17. Det var overraskende pænt besøgt... kvinder 30-50 år og pensionerede mænd. I badet talte mændene om at de skulle have 'de små' på besøg. Først tænkte jeg om det var deres børn, men ok det måtte være børnebørn... Det viste sig at være oldebørn..! Pointen er - 80-årige oldeforældre går til spinning i samme center som min datter på 20 og jeg selv. Det grå guld er top friske forbrugere!

Det er oplevelser - men de repræsenterer hver store nye bevægelser hos forbrugerne... 

1- Det grå guld er også digitale indfødte, eller i hverttilfælde storforbrugere

2- Det grå guld er et mega attraktivt segment i stor vækst og med fantastisk økonomi, men ofte overset i den ungdomsfixerede retail

3- De digitale nomader dukker også op i alle aldersklasser. Ikke kun unge IT-gutter. Det er en helt ny forbrugergruppe som skal serviceres. De har mange nye behov.

Der sker altså nogle heftige skift hos forbrugerne. Ikke hurtigt, men støt og stort. Som et tidevand.

Du skal overveje hvordan du kan vende til din fordel... 

- hvordan påvirker disse mønstre dine kunder? Dine medarbejdere?

- hvordan kan du koble dit salg til disse trends så de giiver dig medvind i stedet for modvind?

Pointen er at man jævnligt må se på sin segmentering med nye briller. Man må droppe mainstream og tænke ud af boxen - ellers misser man kæmpe store demografiske ændringer og potentialer som er i fuld gang.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Tune skriver Skriv dig op