Det har jeg indset i denne uge. Jeg har mødt en masse direktører som har spurgt hvordan min konsulentforretning går - og jeg har fortalt at det er tungt under krisen, vi kæmper, de andre dør, vi voksede 25 % i 11 og hentede det ind vi tabte i 10 osv.
Og så kigger de mig dybt i øjnene og siger: Jeg tror ikke der er nogen krise mere - er det ikke bare den nye verden?
Og JO - det tror jeg nu! Jeg vil ikke længere fortælle mig selv at vi kæmper med en krise - men bare med et marked som er som det er, og som næppe bliver meget bedre i morgen. New Normal kalder amerikanerne det for - og opgaven er at tilpasse sig i stedet for at håbe på noget andet. Lægge en strategi som virker i denne verden. Og skabe en organisation som kan løfte den strategi i dag. (Check - det har vi gjort.)
Ud over strategi er det er også en psykologisk og ledelsesmæssig opgave - at være glad for det marked vi har (ikke check - det udestår). For at kunne se mulighederne og tage chancerne. For at være en inspirerende leder.
Så mit forsinkede nytårsforsæt (som du meget gerne på lade dig inspirere af): Lær at elske markedet!
Det er alt hvad din virksomhed får, og det er her lige nu.