I løbet af 2008 – og især mod slutningen af året – får jeg min opmærksomhed rettet mod selskabet, Monavie – og med rette: Monavie havde på kun 3 år slået alle tidligere rekorder på det amerikanske marked i omsætning – med kun eét produkt – og samtidig var selskabet allerede ekstremt synlige i deres branding og eksponering. Et område der straks tiltalte mig! Bliver nærmest "paf" da jeg på Trendwatching.com læser om Monavie i slutningen af 2008 - det skyldes at denne branche oftest ikke når den slags steder.
I starten af 2009 går jeg i gang med min ”Due Dilligence” (du kan kalde det en markedsundersøgelse: produkt, selskab, lederskab, strategi, ekspansion) og tager fat i Anders, selvstændig leverandør til Matas igennem 10 år – en rigtig ”produktnørd” – og vidste derfor, at han ret hurtigt ville kunne vurdere om produkterne var ”gangbare” i Europa ift. sammensætning og indhold.
Mødet med Anders bliver hurtigt til flere flyveture, først til London for at mødes med Monavie-ambassadøren, Randy Schroeder – og i sommeren 2009 tager vi til USA for et personligt møde med Dallin Larsen, CEO og grundlægger af Monavie, der fortæller, at uanset hvor meget vi hopper og danser, så er Skandinavien (og dermed Danmark) tidligst på tegnebrættet i slutningen af 2011, da selskabets strategi for Europa hed England – og dernæst Tyskland. Vi har siden da været i USA to gange, senest i Orlando, Florida i Januar (billeder) måned i år, hvor vi fik slået fast hvor vores fremtidige ”hjem” skal være... Monavie!
I dag, 2 år senere, kan vi nu se, at Monavie er dedikeret til at gøre tingene rigtigt – første gang – dels når der åbnes nye lande, dels blev hovedproduktet tilpasset EU, da Tyskland, UK og Polen blev åbnet sidste år – og den snarlige lanchering i Tyskland af energidrikken EMV er osse i tråd med de europæiske regler. Med andre ord: ikke et spørgsmål om arrogante forsøg på at tage produkter ind i EU, som alligevel aldrig kan blive godkendt.
Vi har osse i denne periode set hvordan Monavie har lavet den vildeste kick-off af to helt store markedsområder: energidrikke og ”Meal Replacements” (Weight Management)
Vil anslå vi har brugt på den anden side af 60.000 kr. på vores ”Due Dilligence”-projekt; rejseudgifter, events m.m. - ”set i øjnene” – ”følt og deltaget”... det er noget kun ganske få gør – og er villige til at gøre – men heller ikke nødvendigt, hvis blot man læner sig op at kompetente mennesker der HAR gjort deres for-arbejde. Det har vi.
Har længe kigget efter muligheder for alternative indtægtskilder - et ”køretøj” der kører i den retning jeg vil, finde noget som fortsat kan ”vokse med mig” (personlig udvikling), men osse noget som kan vokse uden mig (når det hårde forarbejde er gjort) – og sætte mig i et ”køretøj” hvor destinationen langt fra har nået sit fulde potentiale (vækstmuligheder, nye markedsområder). Finde et køretøj hvor konceptet ligger klar – et koncept hvor jeg kan have det sjovt, hjælpe andre og tjene penge! Et koncept hvor det eneste jeg skal bibringe er... mig selv!
Altså finde et køretøj der bibringer et indtægsgrundlag, som er vedvarende = gentagen passiv indtægtskilde.
I hele dette forløb er vi gentagne gange blevet præsenteret for andre interessante - og så absolut også uinteressante - muligheder. Det skægge i denne proces er, at vi nu kan se to år tilbage – og se hvordan tingene har udartet sig for de andre ”interessante” muligheder: Intet af det har båret nævneværdig frugt.
Vi har med andre ord ventet tålmodigt – men 2011 er startskuddet for at skabe grundlaget for Monavie i Skandinavien....og så er det op til Monavie at tage det næste skridt. Vi har en strategi – og vi har et system – der tager udgangspunkt i en plan med allerede beviste resultater – med et uhyre effektivt team i ryggen; en velsmurt branding-maskine!
For mere om planerne:
Lasse Burholt >>> Facebook >>> Tel.: 2813 9035 >>> Skype: lasseburholt
Youtube: World Progress Report: