Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Få dine kunder til at synes bedre om dit brand

968 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
18 April 2017

Dine kunders oplevelse af din virksomhed og dine produkter har ofte afgørende betydning for, om du opnår succes med din virksomhed. Jo mere dine potentielle kunder synes om din virksomhed - jo større sandsynlighed er der ofte for, at de vil købe dine produkter og derved konvertere til betalende kunder.

 

Derfor er det naturligvis interessant for dig at vide, hvordan du effektivt påvirker dine kunder til at synes godt om dit brand, din virksomhed og dit produkt.

 

Netop i dén forbindelse har anerkendt forskning fra University of Michigan en række konkrete forslag til, hvordan du aktivt kan arbejde med at forbedre dine kunders holdning til både dit brand og dine produkter. Dette forskningsstudie konkluderer; at jo mere et menneske bliver eksponeret for et givent objekt, jo bedre synes vedkommende om det pågældende objekt.

 

Dén viden kan du effektivt anvende til optimering af din markedsføring:

 

Jo mere din målgruppe bliver eksponeret for dit logo, dit slogan og dine produkter – jo bedre synes din målgruppe om din virksomhed, dit brand og dit produkt. Simpelthen.

 

For at optimere indsatsen helt, bør du derfor sørge for:

 

- At dit logo altid ser helt éns ud, så din målgruppe ser det samme logo mange gange.

- At du kun bruger ét slogan, så din målgruppe hører det samme slogan mange gange.

- At der generelt er en høj grad af visuel genkendelighed mellem eksempelvis din hjemmeside, dine trykte reklameartikler, din butiksfacade, indretningen af dine mødelokaler, etc.

 

Samtidig bør du holde for øje, at forskningen jo konkluderer, at selve antallet af gange din målgruppe eksponeres for dit brand har afgørende betydning for deres holdning til det. Derfor bør du undgå at skyde med spredehagl i din markedsføring. Du får ganske enkelt mere effekt for dine reklamekroner, hvis du rammer kernemålgruppen mange gange – fremfor at ramme mange forskellige målgrupper få gange. Derfor bør du sørge for at danne dig et godt overblik over de forskellige segmenter på markedet og efterfølgende udvælge dig en målgruppe – som du så kan målrette din markedsføring imod, så netop dén målgruppe ofte bliver eksponeret for dit markedstilbud og dit brand.

 

God arbejdslyst!

 

Kilde: Zajonc, Robert B., Attitudinal effects of mere exposure, Journal of Personality and Social Psychology Monograph Supplement, Volume 9, No. 2, Juni 1968

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Lars blogindlæg Skriv dig op