Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Abonnementskoncepter - Hvorfor er de så populære !?

1.303 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
04 January 2018

Abonnementsalderen er over os og der er snart ikke det som man som forbruger ikke kan få tilsendt automatisk - men hvorfor er abonnementskoncepter så populære for tiden? Det vil jeg forsøge at give svar på gennem tiden.

Jeg har selv indtil flere abonnementer kørende og fordelene er mange

Tid er dybest set forbrugerens mest dyrebare ressource

Hvis man arbejder 40+ timer om ugen, som mange efterhånden gør, kan være svært at have tid til både lillemor, svigermor, børn, hobby, træning, vennerne osv.

Den sparsomme tid der er tilgængelig mellem arbejde og børn gider man nok i hvert fald ikke bruge nede i Aldi for at handle toiletpapir og hygiejnebind. Derfor er det smart, hvis man bare kan få det tilsendt 2 gange månedligt - så er man i øvrigt også sikker på at få det samme hver gang.

Kendt fra det store udland

E-commerce på abonnement, også kendt som subscription commerce har de seneste 2-3 år virkeligt slået igennem i det store udland. Her han koncepter som Birchbox, Lootcrate og Barkbox de senere år buldret afsted. Det har, som med meget andet, smittet af på det danske marked, hvor mange sikkert kender til succesfulde koncepter som Goodiebox og Aarstiderne. Aarstiderne er rent faktisk nogle af abonnementskoncepternes “grand old men” - de startede allerede i 99 med deres grøntsagskasser. Aarstiderne har i dag udvidet til også at omfatte de berømte / berygtede madkasser.

Forbrugerne sparer penge

Da du har en god fornemmelse for hvor meget du vil sælge, kan du indkøbe det hele på en gang, dvs. at du sandsynligvis har lagt en meget stor ordre hos din leverandør og har fået en fordelagtig pris på produkterne. Dette kommer forbrugerne til gavn i sidste ende fordi man så kan sætte priserne forholdsvist lavere.

Der er ligeledes helt konkrete fordele for dig som webshopejer

Fast indtægt - en sjældenhed i E-commerce

At vide præcis hvor meget der kommer ind på kontoen til d. 1? Dette lyder nok som en utopi, et drømmescenarie for mange webshopejere, men faktisk er det bare en af fordelene ved at sælge på abonnement. Sådan oplever vi det i hvert fald hos L’AMOURBOX, som jeg driver, hvor vi ca. ved hvor mange boks vi skal bestille og hvornår de bliver sendt mm. 

Det gør hele arbejdsflowet meget nemmere og sikkert end mange andre virksomhedstyper.

Unik mulighed for krydssalg

Forestil dig følgende situation: To dage inden din faste leverance af barberblade modtager du en SMS. SMS’en spørger dig om du ikke også mangler barberskum el. lign. og minder dig om, at fragten allerede er betalt. Mon ikke der er en eller to der nok skal springe på?

Kender du nogle fede bokskoncepter? eller har du nogle fede tips og tricks jeg kunne lære noget af i relation til L’AMOURBOX? Kommenter gerne nedenfor :-)

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Kristoffer blogindlæg Skriv dig op