Abonnementskoncepter - Hvorfor er de så populære !?

4. januar 2018 | 591 Visninger | 4 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Abonnementsalderen er over os og der er snart ikke det som man som forbruger ikke kan få tilsendt automatisk - men hvorfor er abonnementskoncepter så populære for tiden? Det vil jeg forsøge at give svar på gennem tiden.

Jeg har selv indtil flere abonnementer kørende og fordelene er mange

Tid er dybest set forbrugerens mest dyrebare ressource

Hvis man arbejder 40+ timer om ugen, som mange efterhånden gør, kan være svært at have tid til både lillemor, svigermor, børn, hobby, træning, vennerne osv.

Den sparsomme tid der er tilgængelig mellem arbejde og børn gider man nok i hvert fald ikke bruge nede i Aldi for at handle toiletpapir og hygiejnebind. Derfor er det smart, hvis man bare kan få det tilsendt 2 gange månedligt - så er man i øvrigt også sikker på at få det samme hver gang.

Kendt fra det store udland

E-commerce på abonnement, også kendt som subscription commerce har de seneste 2-3 år virkeligt slået igennem i det store udland. Her han koncepter som Birchbox, Lootcrate og Barkbox de senere år buldret afsted. Det har, som med meget andet, smittet af på det danske marked, hvor mange sikkert kender til succesfulde koncepter som Goodiebox og Aarstiderne. Aarstiderne er rent faktisk nogle af abonnementskoncepternes “grand old men” - de startede allerede i 99 med deres grøntsagskasser. Aarstiderne har i dag udvidet til også at omfatte de berømte / berygtede madkasser.

Forbrugerne sparer penge

Da du har en god fornemmelse for hvor meget du vil sælge, kan du indkøbe det hele på en gang, dvs. at du sandsynligvis har lagt en meget stor ordre hos din leverandør og har fået en fordelagtig pris på produkterne. Dette kommer forbrugerne til gavn i sidste ende fordi man så kan sætte priserne forholdsvist lavere.

Der er ligeledes helt konkrete fordele for dig som webshopejer

Fast indtægt - en sjældenhed i E-commerce

At vide præcis hvor meget der kommer ind på kontoen til d. 1? Dette lyder nok som en utopi, et drømmescenarie for mange webshopejere, men faktisk er det bare en af fordelene ved at sælge på abonnement. Sådan oplever vi det i hvert fald hos L’AMOURBOX, som jeg driver, hvor vi ca. ved hvor mange boks vi skal bestille og hvornår de bliver sendt mm. 

Det gør hele arbejdsflowet meget nemmere og sikkert end mange andre virksomhedstyper.

Unik mulighed for krydssalg

Forestil dig følgende situation: To dage inden din faste leverance af barberblade modtager du en SMS. SMS’en spørger dig om du ikke også mangler barberskum el. lign. og minder dig om, at fragten allerede er betalt. Mon ikke der er en eller to der nok skal springe på?

Kender du nogle fede bokskoncepter? eller har du nogle fede tips og tricks jeg kunne lære noget af i relation til L’AMOURBOX? Kommenter gerne nedenfor :-)

 

saxis

Læs også


Kommentarer

Carsten Jacobsen   den 04-01-2018 kl. 21:30

Jeg (og fruen) abonnerer på flere forskellige ting. Jeg bruger bl.a. Amazon's Subscribe & Save meget. Fedt med rabat på de ting man køber igen og igen :)

Fruen er meget glad for bl.a. Stitch Fix, som er tøj på abonnement. Den første gang har man en dialog med en stylist, og derefter bruger de machine learning til at sammensætte det rigtige tøj. Det synes jeg er super fedt.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Brian-Christensen   den 12-01-2018 kl. 08:57

Jeg tror det hele handler om at det vigtigste, ud over vores helbred, er den tid vi har. Tid er en absolut værdi, som er ens for alle, uanset velstand og alder.

Kan man via sin service eller produkt spare en person et par timer om ugen, så har man allerede en god mulighed for succes.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Jesper   den 12-01-2018 kl. 10:29

Problemet med abbonnementer, er at de næsten altid oversælger, det vil sige der er mere i de pakker man modtager end man kan nå at bruge. Derfor gider jeg dem ikke.

Nu nævner de selv aarstiderne, som har haft succes på området, men generelt gider danskerne ikke at købe føde og dagligvarer online. Det er kun omkring 2% der sælges online selv efter at de store supermarkedskæder og nemlig.com er kommet på markedet.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Brian-Christensen   den 12-01-2018 kl. 12:49

@Jesper: Men danskernes køb af fødevarer på nettet er stigende, og markedet er slet ikke modents endnu. Jeg tror helt sikkert det vokser de kommende år.

Er kommentaren brugbar? 1 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: syv + fire =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked


Kristoffer Hjerrild

Jeg hedder Kristoffer Hjerrild og er en serie-iværksætter på 25 år. Jeg bor i Aarhus efter 4 års udlandseventyr i Tyskland. Jeg har været aktiv her på Amino siden 2007 og har haft store glæde af det!

I dag bruger jeg det meste af min tid på Magentoxperten.dkwinkwink.dk og winkwink.se

Magentoxperten er et af Danmarks førende webbureauer med fokus på Magento webshop løsninger. Vi har lavet mere end 250 webshops har eksisteret i 5 år.

Siden 2009 har jeg blogget om at være ung iværksætter hvor du kan følge mine opture og nedture som iværksætter.

i december 2013 åbnede jeg winkwink.dk som sælger eksklusiv sexlegetøj til kvinder, mænd og par. Der er alt fra dildoer, vibratorer, onani produkter, lingeri osv.

I 2015 åbnede vi så den svenske version winkwink.se og vi er på vej ind i flere lande.