Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Sådan kom jeg i medierne 20 gange på 6 måneder

5,828 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
22 September 2015

De fleste iværksætter ved, hvor vigtigt det er at få omtale og gøre opmærksom på sit produkt og jeg har været så heldig at jeg var i medierne omkring 20 gange på 6 måneder, men hvordan gør man lige det?

Det var lidt inspireret af Toke Kruse som jeg mener satte sig et mål om at komme i medierne hver måned i en given periode og samtidig har jeg længe været opmærksom på vigtigheden men havde ikke den store succes med det, men det ændrede sig.

Winkwink.dk og jeg har været i både Finans, TV2, Metroxpress, Se & hør, BT, Ekstra Bladet, Aarhus Stiftidende, Jyllands Posten, Alt for damerne m.fl. 

Hvordan gør man lige?

Det handler om at være kreativ og gøre dig og din virksomhed interessant. Du skal glemme alt om at sælge dit produkt, men i stedet tænkte på, hvad du kan give til læseren. Hvordan kan du give interessant eller underholdende indhold til læserne? Hvordan skiller du dig ud?

 Først og fremmest skal du have en holdbar idé, som andre synes er spændende men, hvordan finder man ud af om andre synes den er spændende. Her et par metoder til at komme på indhold, som jeg har benyttet:

-       Det er nyt (et nyt og spændende koncept)

-       Det er dyrt/billigt (det er mega dyrt eller billigt/gratis)

-       Det er omvendt af hvad man normalt gør (fx Mænd får gratis voks fordi de bruger dårlig voks)

-       Det er imponerende (ung iværksætter laver millioner)

Her er et par kreative eksempler på winkwink:

Her ses et par artikler, der fangede journalisternes interesse:

- Danmarks dyreste vibrator

Super simpel idé, men jeg tænkte: ”Hvorfor ikke vende det på hovedet og finde den dyreste i stedet for billigste, for det gør man jo altid.”

- Vi søger sexlegetøj testere / 750 jobansøgninger til testere af sexlegetøj på 24 timer. 

Samme model igen, men lidt videreudviklet. Normalt betaler man for sexlegetøj og hvorfor ikke betale folk for at bruge sexlegetøj? Og det blev så til at vi søgte sexlegetøj testere og det har været en stor succes for hos. 

- 1. April winkwink.dk samarbejder med Carl-Mar Møller om BDSM akedemi 

Vi ville lave noget sjovt til 1. April og brainstormede. Dertil kom vi i tanke om Carl-Mar og ringede til ham efterfølgende og aftalte at vi hjalp hinanden med denne 1. Aprilsnar. 

- Finans.dk - Frækt Monsterhit har givet danske netbutikker vokseværk 

Ikke så kreativ men velskrevet pressemeddelelse om branchen og vores vækst. Den oprindelig pressemeddelse blev dog blev skrevet en del om, da man ønskede at skrive en artikel mere generelt om branchen og ikke kun om winkwink og mig.

Vil du gerne have fingrene i pressemeddelserne til inspiration? Du finder dem her på min iværksætter blog kristoffer-hjerrild.dk

 

Hvordan skriver du en god pressemeddelse?

Lad os antage at du har fundet ud af hvad din pressemeddelelse skal handle om og du er nu klar til at skrive den. 

Der er et par grundregler jeg følger:

-       Kort og fængende titel og tiltalende artikel

-       2-4 linjers intro

-       3-4 underoverskrifter med tekst

-       2-3 udtalelser med citater mv.

-       I alt ca. 1 sides word dokument

Det bedste du kan gør er at få inspiration fra andre artikler med lignende emner og få inspiration til opbygning og tekst.

Hvordan får du fat i journalisterne?

Jeg begik den fejl i starten at jeg blot skrev til redaktionen, eller prøvede at bruge formidlere og det virkede bare ikke for mig. Der er sikkert andre der har succes med disse metoder, men for mig har modellen været en anden.

Min måde at komme i kontakt med journalister, er ved at finde nogle, som skriver om det der minder om din artikel. Så det handler om at gøre sit forarbejde og gå all-in på de journalister du tror faktisk vil finde dit emne interessant. Derudover er det vigtigt at tiltale journalisten hvor du fx skriver at du synes hans/hendes artikler er interessante, samt hvorfor du skriver til vedkommende. Det er totalt no-go bare at skrive ”vedhæftet finder du pressemeddelelse”

Dog er der nogle undtagelser. Fx kan du ikke få fat i den enkelte journalist hos fx Ekstra Bladet og så må man skrive til redaktionen og håbe for det bedste.

Jeg håber mit blogindlæg kan hjælpe dig med at komme i medierne. Kort fortalt handler det om at være kreativ, relevant og aktuel.

Vh

Kristoffer Hjerrild

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Kristoffer blogindlæg Skriv dig op