Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino om professionel kommunikation.

Tag en kendt – Hot LinkedIn-tip

Skrevet af:
8. november 2017 | 1.151 Visninger | 1 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino Ekspertblog

Hans Stokholm Kjer fra Kjers Kommunikation

Ekspertblogger på Amino om professionel kommunikation.

Gigantisk reach ud af ingenting – kender du hemmeligheden?

Jeg er ikke overvældende aktiv på sociale medier, og jeg indrømmer (lettere skamfuldt), at jeg ikke har en fast SO-ME-strategi for hverken mig selv eller Tekstspot – bortset fra, at jeg aldrig deler hverken katte eller mad.

Instagram og Snapchat har jeg nedprioriteret. På Facebook er jeg mest privat, og på LinkedIn er jeg stort set kun business-orienteret.

Jeg er ikke til fals for bølge-fænomenet, og jeg connecter ikke med hvem som helst for at få et større ”reach”. Jeg mener, at jeg kan gøre rede for min reele relation til samtlige mine LinkedIn-forbindelser, og jeg bruger mest LinkedIn til at holde styr på mine kontakter og få inspiration fra gode artikler.

Alligevel har jeg et hot LinkedIn-tip til dig, der gerne vil ses.

Normalt gør jeg meget ud af mine posts og artikler på LinkedIn. Det gør jeg, fordi jeg betragter dem som en del af min forretnings facade. Det er her, man ser, hvem jeg og Tekstspot er. Af og til er jeg gået i debat-mode i andres tråde – det har skaffet mig blokeringer fra mindst to debattører, så det er jeg holdt op med. Influenzazz kan åbenbart ikke lide sagligt modspil.

Jeg poster meget sjældent deciderede spammy posts eller prale-posts, for jeg gider ikke læse andres. Normalt har jeg et ”reach” på nogle få hundrede, når jeg slår noget op, og jeg har svært ved at aflæse nogen direkte effekt.

Men forleden dag havde jeg haft en fantastisk mødetourné i København, så da jeg sad i toget på vej hjem mod Jylland, lod jeg lige min begejstring flyde over med en ultrakort post, hvor jeg lige takkede – og taggede – fire af dem, jeg havde holdt møde med. Min post var egentlig kun til de fire som en anerkendelse af, at de hver især havde hjulpet mig et skridt videre.

I de første timer skete der ikke noget særligt. Lidt senere skrev jeg selv en comment, hvor jeg lige fulgte op og takkede yderligere – uden at tagge – i ren og skær begejstring for deres hjælp.

Min post så ud til at have retning direkte mod den virtuelle skrotplads, hvor intetsigende bogstavkombinationer ret beset også hører hjemme.

Men så skete der noget.

Én af de fire, jeg havde haft møde med, er temmelig kendt. Vi har en relation, som går way back, så han giver mig et godt råd fra tid til anden. Da han så min post og min comment, kvitterede han lige med et like. Præcis som jeg selv ville have gjort, hvis nogen havde tagget mig i en positiv sammenhæng.

Ét like fra én person.

Og så eksploderede det. Da jeg startede på dette blogindlæg, havde den fire dage gamle post netop rundet 10.000 views. Mens jeg skriver disse linjer har den nået 10.169 – nej, 10.171.

Da jeg så eksplosionen, tænkte jeg, at det var da meget sjovt, men at det jo ingen betydning havde, da posten jo var helt privat rettet mod fire navngivne personer.

Men så begyndte jeg at få interessante notifikationer.

Jeg fik views på min profil. Masser af views. Views fra interessante personer, som jeg gerne vil i kontakt med, fordi jeg er overbevist om, at Tekstspot kan gøre en forskel for dem og de virksomheder, de er tilknyttet. Nogle af dem har oven i købet bedt om at connecte, og jeg har åbnet en dialog med dem.

Det kan godt være, at det er paratviden for SO-ME-nørder, men jeg har ganske enkelt ikke tidligere troet på, at et useriøst indlæg på nogen måde kan generere noget positivt. Og da slet ikke i det omfang.

Så mit spontane LinkedIn-tip lyder:

Skriv en post, tag en kendt, og få ham til at like!

Jeg hører gerne fra andre, som har sjove oplevelser med algoritmerne. 

Og synes du, at 10.171 ikke er værd at regne, så se lige, hvad der skete, mens jeg skrev de sidste linjer:

Læs også


Kommentarer

Hans Stokholm Kjer   den 21-11-2017 kl. 12:09

Den virale hastighed er i mellemtiden faldet drastisk. Efter små tre uger rundede indlægget 11.000 views - heraf 15 fra Politiet... Hvad mod de kigger efter?

Er kommentaren brugbar? 1 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: en + tre =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Hans skriver


Bloggen bliver til en bog

- Vil du vide hvornår?

Efter at have blogget om virksomheders kommunikation i et stykke tid har jeg besluttet at samle mine erfaringer i en bog.

Bogen vil komme til at indeholde flere emner, flere eksempler og flere konkrete anvisninger end bloggen.

Send en mail med "Kommer bogen ikke snart" i emnefeltet til kjer@kjers.com - så holder jeg dig opdateret.


Hans på Twitter

Hvis du vil have besked når Hans og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:


Seneste kommentarer