Nu går det da helt galt, med (også) at nå tallene...
Det hører du igen og igen i tv, radio, netværks samt lørdag aften i byen. Sætninger som:
-
Vi har et finansmarked i kaos
-
Der er dårlige betingelser for væksten
-
Jeg ligger langt under budget
Der hersker en bølge af usikkerhed. Du taler også om problemerne og du begynder mere og mere at se problemerne og tro på dem. Problembriller du mere eller mindre ubevidst har sat for dine øjne, der dræner dig for energi, svækker dine muligheder og vækker din frygt for fremtiden.
Er det de briller, du ønsker at have på, når du skaber strategierne for 2012?
Neejj vel!
Briller som gør, at du sænker ambitionerne for 2012. Sænker ambitionerne for at du gør en forskel for flere kunder, udvikler nye produkter/kompetencer og vigtigst af alt, drives af vilje og ægte arbejdsglæde. Spørgsmålet er:
Hvilke briller tager du på i strategiarbejdet for 2012?
Du kan væge at tage succesbriller på! Og der er masser af successer, hvis du kigger efter dem.
Derfor er mit TIP til dig: Lav en ’2011succesliste’
Hvad har virket? Hvad er du stolt af? Hvad har du opnået? Hvad har virkelig gjort en forskel?
Når du har lavet din ’2011succeslisten’ er du måske (som jeg) en galophest bag lågen i startboksen. Super klar til at lægge strategien og gøre en endnu større forskel for dine kunder i 2012.
Ekstra TIP:
Hæng din ’2011succesliste’ op på kontoret, i bilen eller hvor du helt naturlig ser den ofte. Den vil minde dig om succeserne, på de dage i 2012 hvor modet, viljen eller drivkraften svigter.
Med de ord ønskes du, dit team og din familie en rigtig glædelig jul samt et helt forrygende og værdiskabende 2012!