Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Giv dine kunder meget mere

1.082 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
15 November 2009

Sidder lige og arbejder lidt på noget nyt materiale til et fremtidigt nyhedsbrev omhandlende markedsføring og kom til at tænke lidt på en oplevelse, jeg havde sidst jeg var i USA, og besluttede mig for at lave et lille marketingstips på denne højhellig søndag!.

Prissætning er altid svært i forbindelse med salg af produkter og ydelser! Igennem mit virke som Coach besøger jeg jævnligt de kære amerikaner, eller som jeg ynder at kalde det – ”Verdens største add on land”, og hvad mener jeg så med det.

”Over there” er det nærmest umuligt at købe noget som helst uden at blive tilbudt en eller anden form for ekstra ydelse - et såkaldt ”add on” produkt.

De fleste kan godt gennemskue den forretningsmæssige ide i dette og nogle holder af denne metode mere end andre. Forretningsmæssigt ligger dette rigtig godt op til en anden metode nemlig at inkludere flere ydelser eller produkter i sit tilbud i stedet for en direkte prisreducering. Hvis du eksempelvis har et produkt eller ydelse dine klienter kunne drage nytte af flere gange, vil du øge din profit for dig selv og dine kunder i stedet for at tage mindre for produktet.

Lad os tage et eksempel:

Sidst jeg var ”over there” blev jeg på det hotel, jeg boede på tilbudt tøj rens. Det normale tilbud for rens eller af et jakkesæt var 20 $, og så havde de et tilbud på rens af 3 stk. for 50 $. Hvis det pågældende ”Rense firma´s” profit er 50 %, vil de i stedet for en omsætning på 20 $ og indtjening på 10 $ tjene 20 $ og generere en omsætning på 50 $, altså en omsætningsstigning på over 100 % og en indtjening på 100 %. Dette er ikke raketvidenskab, og man behøver ikke tage hele vejen ”over there” for at opleve dette. Dit lokale supermarked burger det med garanti også i stor stil på alt lige fra toilet papir til køb af vin. Til trods for dette, ser man stadig et utal af virksomheder, der ikke udnytter denne mulighed selvom, det er en fordelagtig situation for begge partner.

Pointen i det hele er som sagt at fokusere på mersalg end tabt salg. Dette tilsammen med yderligere fordele som nedsænkelse af omkostninger ved større produktion og en større udnyttelse af dit produkt og dermed kunde tilknytning og tilfredshed, vil i langt de fleste tilfælde overskygge den tabte fortjeneste.

Hvilke produkter har du, der kunne ligge op til denne metode, – eller vil du kunne inddrage din egen arbejdsindsats på dit job i denne metode!

Keep Swinging
- og fortsat god søndag

Kim Kampp

I kampp´ens hede #29

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Kim skriver Skriv dig op