Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Få struktur på din arbejdsdag

964 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
01 October 2018

Hvordan arbejder du som selvstændig?

Nu er dette ikke en facitliste til hvordan du SKAL gøre, når du som selvstændigerhvervsdrivende arbejder, men det er hvordan jeg får min dag til at hænge sammen som selvstændig. Eller rettere sagt planlægger med at få min hverdag til at hænge sammen.

Når man er selvstændig, næsten lige meget indenfor hvilken branche, så er der nogle ting der skal gøres og nogle ting der skal udrettes. Ellers kommer der ingen penge i kassen, kommer der ingen penge i kassen, så er man ikke selvstændig ret længe. Selvom man måske ikke synes at alle ting er lige sjove at udføre, så er det en god ting at planlægge hvornår man gør hvad, så de lidt mere trælse ting og bliver gjort.

 

Hvem er Kim Domino Evers

Nu har jeg ikke været selvstændig i så lang tid, at tingene sidder på rygraden endnu. Men jeg vil alligevel prøve at beskrive hvordan jeg planlægger mine dage. Jeg har med over 10 års erfaring som erhvervskonsulent hos tidligere arbejdsgiver, samt markedtingsansvarlig for forskellige IT virksomheder, fået en forståelse for hvornår tingene er bedst at få afviklet, i forhold til min hverdag.

Jeg håber med dette lille blog indlæg, at kunne give dig en god idé til hvordan du eventuelt kan planlægge din arbejdsdag. Til daglig arbejder jeg som IT-supporter, webdesigner og markedsføringskonsulent indenfor søgemaskineoptimering. Derfor kan det godt være at din dagligdag ser lidt anderledes ud, hvem ved?

 

Mandag:

Dagen med nyhedsbreve: Typisk har jeg skrevet mine nyhedsbreve i løbet af weekenden. Så har jeg haft tid til at gøre den færdige, samt få dem gennemarbejdet. Det har vist sig at mandag fra kl. 12.00, er det tidspunkt hvor de fleste er modtagelige for lidt nyheder udefra i form af nyhedsbreve og opslag på for eksempel Facebook, LinkedIN osv. Så det kunne være lidt smart at få dit nyhedsbrev ud der. Så dine eventuelle kunder har lidt at læse i frokostpausen.

Når du har fået sendt dine nyhedsbreve ud, fået planlagt dine opslag på Facebook, LinkedIN og hvad du end bruger, kan du få fulgt lidt op på weekendens arbejde. Få lavet dine analyser af den forrige uges arbejdsgang.

Er der kommet noget ind af døren jeg har bestilt om fredagen ugen før, så har jeg tid til at få pakket det ud og få det lagerført.

 

Tirsdag:

Dagen med salgsmøder: Om tirsdagen er de fleste klar igen efter weekenden. De er modtagelige for input fra nye leverandører og sælgere. Om tirsdagen er det bedst at lave salgsaftalerne og samtidigt tage ud og besøge dem du måske allerede har en aftale med. Du vil opdage at det er bedst enten fra morgenen mellem kl. 9.00 – 11.00 eller lige efter middag fra kl. 13.00 – 15.00. Lad være med at ligge møderne for tæt på enten mødetid, omkring frokost eller op af fyraften. Der bliver folk typisk utålmodige og tænker mere på enten at få noget af spise eller få fri.

 

Onsdag:

Kursus om onsdagen: Tit ligger de fleste kurser om onsdagen, dette er tit fordi det er midt på ugen. Folk er kommet over de første 2 dage på ugen. Her er man, ligesom om tirsdagen, meget modtagelse for nye input fra de forskellige foredragsholdere. Om kurset ligger om formiddagen, eftermiddagen eller aftenen er næsten ligegyldigt. Hvis det ligger om aftenen, har man hele dagen til at få afviklet de indværende overgaver der skal ordnes for kunderne.

Jeg bruger også tit onsdagen til mulige netværksbesøg, igen er folk åbne om onsdagen, de tænker ikke så meget på at komme ovenpå fra weekenden eller på weekend. Her får man god mulighed for at møde nye mennesker der er interesseret i at lære dig som person at kende.

 

Torsdag:

Torsdag er knokledagen: Om torsdagen skal der arbejdes på de forskellige opgaver man har fået ind. Jeg har det personligt godt med torsdag, det er tæt på weekend, men ikke alligevel helt endnu. På den måde føler man sig lidt frisk på at tage fat og få ordnet de ting der helst skal være færdig til weekenden.

Torsdag er er også en god dag for aflevering af sine opgaver til kunderne. Skulle der være noget der er glippet eller som skal rettes fra kunden, så kan man nemt nå at få det med om fredagen.

 

Fredag:

Weekend tænker du nok: Det er også korrekt, men om fredagen skal man i gang med at tænke på reklamefremstød til om mandagen. Her begynder man at tage notater til ens nyhedsbreve og Facebook, Twitter og LinkedIN opslag til ugen efter. Der kommer tit nogle småting ind fra kunderne, der gerne lige vil have de sidste ting på plads inden weekenden.

Fredag bruger jeg også tit på at få styr på det kedelige bogholderiarbejde, det skal jo også gøres. Står jeg og mangler noget, enten værktøj, forbrugsstoffer eller andet, sørger jeg for at få det bestilt inden kl. 12.00, så plejer det at være fremme om mandagen.

 

Det var så min arbejdsuge

Jeg håber det eventuelt kan kaste lidt lys over og tanker over din arbejdsuge? Arbejder du struktureret, eller kaster du dig bare over det første og bedste der ligger øverst i stakken af opgaver?

Kom gerne med kommentarer, hvordan du arbejder i løbet af ugen, kom gerne med gode tanker og ideér til dette blogindlæg.

(Kilde: kimdominoevers.dk)

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Slettet skriver Skriv dig op