Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs . Salgsbrev: De ødelægger alt for dig

Salgsbrev: De ødelægger alt for dig

1.894 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
08 February 2011

Lad mig stille dig et hurtigt spørgsmål - Hvordan har du det med at ringe op til en ny potentiel kunde?

Mange tekstforfattere og andre kommunikationseksperter arbejder ud fra den traditionelle tankegang, selvom de er kreative. Denne tankegang skaber faktisk en masse problemer for iværksætterne, når de skal følge op på de udsendte salgsbreve. Du vil snart forstå hvorfor.

Et traditionelt salgsbrev indeholder et tilbud, hvor brevet er bygget op med det overordnede budskab: ”Hej, jeg har et tilbud til dig. Er du interesseret i det?”

Kender modtageren dig ikke, så er det vigtigt, at du forstår, at kunden kun forholder sig til tilbuddet. Hvis tilbuddet ikke er interessant, så er din virksomhed det heller ikke – ergo, du skyder dig selv i foden, når du ringer kunden op for at skabe interesse.

Du kender det nok selv. Når du modtager et reklametilbud, så spørger du dig selv (ubevidst): ”Er dette tilbud relevant for mig?” og ikke ”Er denne virksomhed relevant for mig på sigt?”.

Hvis tilbuddet ikke er relevant for dig, så smides det ud, uden eftertanke.

Er dette ikke korrekt?

Et andet problem med det traditionelle salgsbrev er, at kunden opfatter dig som endnu en kold sælger, når du ringer op. Dette skyldes, at dit fokus er på tilbuddet: ”Hej, jeg har sendt dig et tilbud, er du interesseret i det?”.

Dette betyder, at det at du udsender traditionelle salgsbreve, gør det næsten umuligt for dig at komme i dialog med personen. Du har spildt tid og penge!

Ikke nok med det, så sidder du nok også med en indre barriere, der gør det svært for dig at ringe op til nye potentielle kunder. Du kan nemlig ikke undgå, at se dig selv som en sælger – du ringer jo op, fordi du har et godt tilbud.

Nu giver jeg dig en helt unik og nytænkende indsigt i, hvordan man strukturerer og skriver et salgsbrev, som gør det langt nemmere for dig selv at komme i dialog med nye kunder.

Først og fremmest så skal et salgsbrev have et formål: At skabe nysgerrighed efter at lære hinanden at kende, for det potentiale, der skabes ved at kende hinanden.


Hvorfor så det?

Jo, ser du, nysgerrighed skaber en ubevidst tendens til at være imødekommende og åben for muligheder. Muligheder i det potentiale der skabes ved at samarbejde.

Det gøres bedst ved, at modtageren - den potentielle kunde - igennem dit salgsbrev oplever, at du er oprigtig interesseret i, at lære deres virksomhed at kende. Dette gør det langt lettere for dig at ringe til den potentielle kunde, uden, at I begge opfatter dig som en kold sælger. Du ringer jo kun for at lære kunden at kende.

”Hej, jeg er interesseret i, at lære dig at kende. Kunne det også være interessant for dig?”

Lyder dette som en kold sælger?

Nej, vel.

Med denne tilgang, ville det blive lettere for dig, at ringe til en potentiel kunde?

Jeg håber, at dette indlæg har sat nogle tanker i gang.

God arbejdslyst.

salgsskabeloner.dk

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Slettet skriver Skriv dig op