Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Kathrine Wanninger Facebook fjerner livesalgs-funktion, men liveshopping lever videre

Facebook fjerner livesalgs-funktion, men liveshopping lever videre

1,714 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
18 August 2022

Flere danske og internationale medier afslører, at Facebook fjerner sin livesalgs-funktion fra 1. oktober 2022. En katastrofe for alle os, der bruger liveshopping professionelt - eller hvad? 

Ifølge software virksomheden Easy Live Sales er der ingen grund til alarm: Hvis du gerne vil nå ud til en stor gruppe forbrugere via livestreamede videoer, er der intet, som står i vejen for det.

Du behøver ikke Facebooks livesalgs-funktion for at lykkes med live salg

Facebook lancerede sin livesalgs-funktion i 2018 og gav dermed detailhandlere mulighed for at tagge deres produkter i live-videoer. Den funktion bliver lukket ned, hvilket efterlader mange brugere af funktionen med spørgsmålet: Hvad så nu?

Her i Danmark får ændringen ikke de store konsekvenser. Med livesalgs-robotten ELISA kan du stadig gå live på Facebook og endda få hjælp til administrationen, så du kun skal fokusere på at sælge.

Easy Live Sales, som står bag den succesfulde robot, tager nyheden med ro i sindet: “Hvad nogle af medierne glemmer at nævne er, at det stadig i høj grad er muligt at afholde live events på Facebook og Instagram - bare ikke med brug af Facebooks egen live shopping-funktion, som aldrig rigtig blev populær.”

Så der er håb for alle os, der har forelsket os i live salg. Konceptet er ikke dødt.

Facebook skifter fokus

Liveshopping var allerede stort i Asien, da Facebook hoppede med på bølgen og introducerede sin livesalgs-funktion i 2018. Men i lille Danmark overgav vi os først for alvor, da Corona lagde landet ned og sendte os allesammen hjem i stuerne. 

Med varme dankort i lommen og alt for meget sofatid, fik liveshopping hurtigt vind i sejlene. Små og store virksomheder trådte ind i kampen - af nød eller lyst - og mange oplever stadig stor succes med live salg.

Facebook dropper sin livesalgs-funktion for at fokusere mere på korte videoer. Fred med det. For det er altså ikke nødvendigt at bruge Facebooks livesalgs-funktion, for at gennemføre live salg på sociale medier. 

Trenden fortsætter

Liveshopping eksploderede under Corona nedlukningen. Men det ser ikke ud til at være en døgnflue. Danskerne har købt ind på konceptet og det er nemt at forestille sig, at liveshopping kommer til at redefinere måden, vi shopper på i fremtiden. 

På trods af den fysiske afstand, ligger der en nærhed, faglighed og unik oplevelse i liveshopping, som er kommet for at blive. 

Liveshopping har især gavnet de små, lokale butikker, som ellers har været nedlukningstruede under Corona. Men en levende detailhandel gavner ikke kun lokalmiljøet - det gavner også de større kæder og brands, som begynder at se fidusen i tendensen.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Kathrine skriver Skriv dig op