Hej
Hermed mit 3. blogindlæg siden lanceringen af Indkøbsafdelingen.
Der er sket en del, som har gjort en ordentlig omgang braingstorm nødvendig. For det første valgte jeg at skifte navn. Mit domænenavn lå alt for tæt op af et andet, og da jeg i en tråd blev opfordret til at ændre det, gik jeg i tænkeboks. Valget faldt på Fokus Leverandørservice, da min regnskabsservice også hedder Fokus. Men der var nu også andre grunde til navnet. Bl. a. afgrænsede og låste Indkøbsafdelingen mig i, hvilke services jeg kunne tilbyde. Med Leverandørservice holdes mulighederne åbne. Følgende services er jeg kommet frem til:
1) Min indkøbsservice er ikke længere gratis. Det krævede alt for mange forklaringer og administration at holde den gratis for kunderne. Desuden blev jeg i mit netværk bekendt med at virksomheder gerne vil betale, hvis de får en ordentlig service.
2) Telefonservice, hvor jeg tager mig af de indgående telefonsælgere. Så slipper du som virksomhed for at snakke med dem. Set-uppet er ikke helt på plads, men det holdes prismæssigt meget lavt.
3) Landets første gratis firmaaftale med rabatter til firmaet og dine ansatte. Grunden til at det kan gøres gratis er de mange muligheder for affiliate-aftaler, hvor jeg får procenter af opnået salg
4) Koncept-præsentation via nyhedsbreve. Nye koncepter med en anderledes vinkel skal være velkomne i mit nyhedsbrev til mine kontakter.
5) Rådgivning af SMV'ere om salg til kommuner, stat og EU. Jeg har fået kontakt til en tidligere indkøbschef for en af landets store kommuner. Han er blevet selvstændig og hjælper idag SMV'ere med at komme i betragtning når kommunerne skal have nye rammeaftaler.
6) Hvor tit har du glemt at opsige et eller andet abonnement, så du "får lov" at betale for en ekstra periode? Det kan være avisen, webhotellet, hotlinen eller andet, som du i en travl hverdag ikke får opsagt. Der vil jeg gerne ind og hjælpe.
7) Brochureadministration. Hvis jeg bestiller brochuremateriale fra 5 forskellige leverandører, bliver det kun dem, der kommer i løbet af et par dage, som kommer i betragtning. Resten er useriøst, for på hvilke andre områder får de heller ikke gjort tingene? Jeg sørger for at mine leverandører og kunder får afsendt materiale med det samme ved at have et lille lager af det liggende hos mig.
8) Leverandørcheck. Jeg går i dybden med den eller de leverandører, som er kommet gennem nåleøjet hos dig. De kan sammenlignes på mange områder og denne service skal udmunde i en endelig beslutningstagen fra din side.
9) kalenderfunktion. Sammen finder vi ud af, hvilke opgaver du gerne vil varsles i god tid om. Det kan være at få bestilt julegaverne i god tid, få styr på messedeltagelsen gerne en måned inden den løber af stabelen eller sommerfesten, som skal arrangeres for at få den gode underholdning.
Fællesnævnerne for mine services skal være at man får lettet sin arbejdsdag og få fjernet de små opgaver fra skrivebordet for ganske få penge - og blive gjort opmærksom på gode tilbud og andre måder at drive virksomhed på.
Har du kommentarer/input til nogle af punkterne hører jeg gerne fra dig.
Michael Kousgaard
www.fokus-leverandoerservice.dk