Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Sådan får du gode anmeldelser

7,206 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
01 June 2011

Dine kunders mening er allerede i dag afgørende for din trafik fra Google! Og vi har kun lige set toppen af isbjerget: Det er nu, du skal engagere og involvere dine kunder!

En skuffet kunde farer hurtigere i blækhuset end en tilfreds kunde. En tilfreds kunde har fået det, han forventede – og det er der egentligt ikke noget at skrive hjem om. Det er jo blot, som han havde regnet med.

Den skuffede kunde vil derimod straks fortælle alle sine venner om den dårlige oplevelse, så de ikke begår samme fejl– at handle med dig! Han bruger de platforme, hvor han kan nå dem, han kender. Og mulighederne er mange. Det kan være Facebook, Twitter, YouTube, en blog, et forum, en debat eller et site som Trustpilot, der lever af at formidle forbrugeroplevelser.

Den reaktion fanger Google. Fremadrettet vil den dårlige oplevelse være blandt søgeresultaterne på Google, når andre søger på dit brand!

Sådan vil det gå dig, hvis du ikke gør noget aktivt – lige nu!

Det vil ske – også for dig

Du skal have aktiveret dine glade kunder. Du skal få dem til at fortælle om de gode oplevelser, de har haft.



For selv om du har verdens fedeste produkt og den bedste kundeservice, så vil du løbe ind i kunder, der kan få en uheldig oplevelse.

Du skal følge op

En uge efter, du har afsendt varen, skal du følge op med en mail. Altså en mail til kunden, hvor du sikrer dig, at alt er, som det skal være. Det kunne være noget i retning af:

Kære [kundenavn]

Det er nu en lille uge siden, vi sendte dig [varenavn] – og vi vil sikre os, at du har fået pakken – og at du har haft en god oplevelse ved at handle hos os.

Hvis du synes, der er mangler – eller du har forslag til, hvordan vi kan gøre det bedre – så hører vi meget gerne fra dig. Send os en mail på potter@mingodebutik.dk eller giv os et kald på 51778155.

Vi har også en profil på TrustPilot, hvor andre brugere allerede har delt deres oplevelse af at handle med os. Din mening tæller også!

Og husk – de bedste tilbud deler vi med de kunder, der følger os på Facebook – eller abonnerer på nyhedsmailen.

Venligst
Potter



Du skal fortælle kunden, at hvis der er det mindste, han er træt af, så skal han give dig et ring eller smide dig en mail.  Dermed fanger du den utilfredse kunde ”offline” – og ikke på Twitter, Facebook eller i en træls debat. Så har du også bare at tage manden seriøst, når han henvender sig – ellers giver strategien bagslag!

Har kunden til gengæld haft en god oplevelse, skal du have ham til at dele den med andre. Det gør du ved at henvise ham til nogle af de steder, hvor du gerne vil have noget omtale. Her skal du sørge for at sprede dig over så mange platforme som muligt.
Det er svært at være Rasmus modsat

Ved at fange de glade og tilfredse kunder og få dem til at tilkendegive, at de har haft en god oplevelse, gør du det også sværere for dem, der har haft en uheldig oplevelse.

Jeg har det selv sådan, at hvis der er 30 andre, der stort set kun har ros til butikken, så kan det jo meget vel være, at jeg bare har været uheldig – og så undlader jeg at give en negativ kommentar, eller i hvert fald bliver min retorik blødere.

Kan du se pointen?

Det er langt nemmere at brandsikre end at brandslukke. Og derfor er det nu, du skal tænke det ind i din forretning – og ikke først når den trælse anmeldelse allerede ligger derude.

Brugeranmeldelser er allerede en del af Google-søgninger og kan skaffe dig flere besøgende end en placering som nummer 1. Og det er ikke ringe!

Tror du en sådan mail vil gøre en forskel?


Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Ib blogindlæg Skriv dig op