Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Anders Helbo Sørensen Hvordan bliver din webshop en succes?

Hvordan bliver din webshop en succes?

1.411 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
14 April 2010

Som overskriften sikkert siger, så handler mit indlæg her om, hvad du kan gøre for at din webshop bliver til en succes. Det skal siges at jeg ikke selv er ejer af en webshop, men jeg har studeret webshops en hel del, samt været med til at sætte nogle stykker op, så lidt forståelse for trafikken på webshops har jeg dog. Nå, men nok snak om, hvad jeg kan. Her kommer nogle gode råd til dig som er nystartet webshop-ejer, men som mangler besøgende på hjemmesiden.

Gør noget som kunderne ikke forventer 
Èn af de ting som ville kunne få din webshop til at blive et samtaleemne ved diverse familiefrokoster, middage osv. er at gøre noget, som kunderne ikke forventer af din forretning. Jeg hænger mig tit i en udsendelse jeg så i tv engang, hvor et køkkenfirma som handlede køkkener over nettet, gav noget ekstra med til deres kunder når de købte produkter eller lånte prøveplader til fx køkkenbordet. De sendte simpelthen en stor pose slik med til deres kunder, hvilket de sikkert ikke havde forventet. Find ud af, hvad du kan gøre ekstra, men som ikke kommer til at gå ud over din økonomi, for det er jo ikke det det handler om.

Vær ærlig og hold, hvad du lover 
Jeg har gjort rigtig meget i internethandel og handler stort set alle mine ting over internettet. Jeg har dog tit oplevet at hjemmesiden og teksterne på siden lyder ekstremt lovende, men når man så har fået en handel igennem, så kommer alle problemerne med at varerne ikke kommer og at kundesupporten ikke virker særlig lovende, samt dem man snakker med, virker rimelig ligeglade.

Lov ikke mere på hjemmesiden, end du kan holde. Det er ingen skam, ikke at love lige så meget som alle andre gør, så længe du holder det du lover. Det kan fx være leverindstider og at priserne passer og ikke ændre sig lige pludselig under en handel er ved at være gennemført.

Opfølgning på kundernes handler og oplevelser 
Noget som små webshops kunne slå rigtig stort på, ville være at følge op på deres kunders oplevelser ved at handle hos netop din webshop. Tag evt. nogle stikprøver og ring til nogle af de kunder som der har handlet hos dig, og forhør dig om de er glade for produktet og om de har haft en positiv oplevelse ved at handle med dig. Det får kunderne til at føle sig velkomne og værdsatte. Og hvorfor skulle man ikke værdsætte de kunder som handler hos en? Som alle sikkert ved, så handler det om at få kunderne til at vende tilbage til din forretning.

Hav rigeligt af kontaktoplysninger 
At kunne kontakte forretningen er altid rart for kunden at kunne. Skriv derfor rigelig af kontaktoplysninger på hjemmesiden. Ud over adresse og telefonnumre, kunne det fx være Mail, MSN Messenger eller SKYPE. 
Hvis man har tid til det, mener jeg personligt at sådan en funktion som MSN Messenger ville være en fordel. Her er der jo mulighed for at kunderne kan kommunikere med forretningen i realtime og få hurtig svar tilbage, direkte. En god idé at bruge, hvis man fx sidder og opdatere sin webshop, men stadig gerne vil supportere kunderne og evt. yde lidt ekstra service for at kunderne skal købe noget.

Det var lige fire punkter som jeg personligt mener ville være nogle rigtig gode tips til mindre webshop-ejere som ønsker flere besøgende og bedre oplevelser for deres kunder.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Anders skriver Skriv dig op