Der findes mange definitioner på god kundeservice, jeg synes denne ligning beskriver det meget godt:
For at du overstiger din kundes forventning er det vigtigt, at du giver noget hun ikke forventer. Det kalder vi her hos Greenberg & Son DLX - Det Lille Extra.
DLX behøver nødvendigvis ikke være noget stort og vildt, det skal bare være noget din kunder ikke forventer og selvfølgelig meget gerne noget som ikke er en kæmpe udgift for dig og din virksomhed.
Gør det til en leg
Få dine kolleger med til, at finde nye DLX muligheder og gør det til en leg, at give dine kunder noget de ikke forventer. Det kan være det ligefrem skal laves en konkurrence ud af det.
En lille sjov historie
Jeg fandt denne lidt sjove historie om Apple, måske lidt mere ekstrem DLX, men meget sød ;o)
En mand i USA købte en iPad online, men returnerede den meget kort efter til en af Apples butikker med en Post-It på kassen hvor der stod “Wife said no”.
Denne returnering vækkede interessen hos flere Apple medarbejdere og nåede faktisk næsten helt til tops til de øverste ledere i Apple. De besluttede sig for, at finde frem til kunden og afleverede iPad’en tilbage til kunden med en Post-It hvor der stod: “Apple said yes”.