Vil du tjene flere penge? Optimerer du din kundeservice, er der masser at komme efter!
En mellemstor virksomhed vil ved, at reducere kundeserviceproblemer, kunne øge overskuddet med over 25 % over 5 år – har du råd til, at lade være?
At vide, frem for at tro...
Desværre er det ikke alle kunder der klager hvis de er utilfredse. Som tommelfingerregel, forbliver 26 tavse, hver gang én kunde klager, og for at kompensere for én negativ oplevelse for kunden, kræver det hele 12 positive! Husk på, at de kunder, der tager sig tid til at klage til dig, er en gave. Typisk hører en virksomhed kun fra 4 % af sine utilfredse kunder – de resterende 96 % går bare til konkurrenterne.
Det er vigtigt at have i mente, at vores kunder er vores vigtigste markedsføring. En undersøgelse har vist, at en tilfreds kunde, fortæller 3 andre om oplevelsen, hvor en utilfreds kunde fortæller det til 9. Det bemærkelsesværdige ved undersøgelsen, er dog, at den viste at en kunde der går fra utilfreds til tilfreds, fordi virksomheden løser kundens klage, fortæller det til 12!
Lyt til dine kunder og spørg dem, hvordan du giver dem den bedste oplevelse hos dig – kun de kan fortælle dig hvad de netop har brug for!
Kilde: Lee Resourche Inc
Henrik Duus | Greenberg & Son | www.greenberg-son.com