Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Gosimple.dk Prioriter din “to do” liste

Prioriter din “to do” liste

1.257 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
14 September 2010

Et af de første tiltag jeg lavede for at blive mere effektiv, var en “to do” liste i Outlook. Samtidig afmeldte jeg alt det “bras”, der kom ind, som tog min opmærksomhed og plads i min indbakke – nyhedsbreve som jeg havde tilmeldt mig for 100 år siden. De 2 små tiltag gør i dag min hverdag meget mere overskuelig, og jeg glemmer sjældent mine opgaver, fordi jeg skriver dem ned.

Når jeg har opgaver, der skal laves, så er de typisk kommet ind på min email, enten fra en kunde eller en leverandør. Er der andre opgaver, der ikke kommer som email, så sender jeg mig selv en email og skriver kort i overskriften, hvad jeg skal gøre.

Hver dag og hele tiden, prioriterer jeg mine opgaver, ved at spørge mig selv “SKAL denne opgaves laves med det samme – eller inden for denne uge?” Hvis jeg kan svare nej, så fører jeg den over i “to do” listen. 

Så snart jeg har en stille stund, går jeg i min “to do” liste, kigger på overskrifterne og starter med de vigtigste. Når opgaven er løst, sletter jeg den fra min “to do” liste.  

Det betyder, at jeg har en overskuelig indbakke hver dag. Samtidig er min ”to do” liste ikke så akut vigtig og derfor har jeg ikke dårlig samvittighed, når jeg går hjem. Du behøver ikke, men du kan prøve det, bare i en uge ? Se om det gør en forskel for dig. Fortæl mig gerne om det her på bloggen….

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når SB skriver Skriv dig op