Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Innovativ markedsføring

1.753 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
23 February 2010

For at optimere salg, forbedre interessentgrundlag, minimere ressourceforbrug og forbedre virksomhedens platform er innovation centralt.

I lange samtaler med et par af de gamle rotter indenfor strategisk markedsføring er jeg blevet bevidst om den forskel som sikrer min succes og er grundlag for milliard-virksomhedernes fald i disse tider. Arh, det er måske en overdrivelse;-). Markedsføring og strategiplanlægning handler om at tilføre mest mulig livstidskundeværdi, med et minimum af faste omkostninger tilføjet virksomheden. Begge sider skal således ses i et langtidsperspektiv. Nettet skal drive de fleste virksomheders handel, gentagelse af indkøb skal kunne netbaseres for store virksomheder. Henttilbud.dk har skabt et system som automatisk udfører hele rækken af informationsudveksling, på den måde er virksomheden i stand til at levere en kompliceret ydelse billigt og med unik performance. Måske en lille google er skabt. Ingen ved, det kan lige så vel gå den anden vej, men systemet er unikt, selvom det er skabt meget tidligt i virksomhedens og markedets udvikling.

I B2B sammenhæng er pris og kvalitet sekundære parametre i valg af leverandør (Ulaga og Eggert, 2008). Det centrale er leverandørssamarbejdet, for et langsigtet valg af leverandør, og i en artikel fra 2006 med Schultz som medforfatter konkuderes at leverandørvalgsstrategierne går mod fokusering, altså færre leverandører. Derfor kan en B2B virksomhed med store livstidsværdier blive nødt til at levere en god service og oplevet værdi for at sikre langsigtet profit.

På B2C markedet er der bred enighed om at oplevet pris er primært parameter (Hansen et. al.), dagligvarehandel foretages med udgangspunkt i rutiner, men rutinen baseres på en afvejning af pris, kvalitet og convenience (et udtryk som vidst nok blev skabt i denne forbindelse).

Konklusion: Fastansættelser, lokaleomkostninger og andre faste ikke direkte henførbare omkostninger minimeres. Fokus på internettets muligheder for automatisering i store virksomheder. Skelnen mellem ydelse og produkt på B2C og B2B markeder. 

Innovationen - hvor blev den af? Innovation jf. Guy Kawasaki, skynd dig videre, og minimer perfektionen - en udpræget 80/20 tilgang er netop hvad man opnå ved at skære fedtet fra og lave en lille dynamisk kerne, som styrer avancerede processer og driver store netværker med minimal grams-kastning af ressoucer;-)

Og Kawasakis 9. råd: Lyt ikke til tosserne, der er tosser der vil holde dig nede. De fortæller dig...

Sagt simpelt, lyt til din sunde fornuft og gør det du er bedst til - selvom det ikke altid går så godt for de andre der prøver.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Philip skriver Skriv dig op