OPBYG DIN MINI-SALGSORGANISATION - flemming - Iværksætter Debatten Amino
på Amino

OPBYG DIN MINI-SALGSORGANISATION

Skrevet  30-09-2017 13:29  af  Optimer salget ! 

Hvis du er enmands selvstændig eller driver et firma med 1-3 partnere, er du eller i sikkert overladt til jer selv ( næsten ) mht salget og salgsorganisation.

Du kan købe en mødebooker til at booke 10 møder om måneden til dig- og det er også vejen frem..

MEN du skal stadig selv afvikle salgsmøder, lukke ordren, sørge for at starte kunden op, osv osv.

OPBYG MINI-SALGSORGANISATION 

Det kræver du har fokus på at opbygge en mini-salgsorganisation. Hvis i er heldige er i 2-4 personer i firmaet, så der kan fordeles møder og opgaver imellem jer.

Nogen tar ud til netværksmøder, andre afvikler salgsmøder,  andre har fokus på kundeservice.

Men hvad så hvis du er en enmands-selvstændig..så skal du organisere din tid med salgsarbejdet meget effektivt.

Fordi din tid er en fantastisk værdifuld resurse, så hvis du vil frem i verden med dit firma kan du starte med at gøre disse 3 ting:

START MED DISSE 3 TING 

1. Opbyg en disciplin og kontakt , ring, mail ud til nye kundeemner som du gerne vil i dialog med. 10 NYE emner kan være nok pr.uge hvis du gør det hver uge. Du skal opbygge en pipeline af leads.

2.  Find dig en dygtig mødebooker, som du har langvarigt samarbejde med. Få fast 5-10 møder booket hver måned. Langvarigt samarbejde er det bedste, da gode møder kan være svære at booke, og jo mere bookeren kender til dig og produktet samt målgruppe- jo bedre møder får du….

3. Hvis det kniber med at få lukket ordrer nok- benyt en salgscoach, der via fx sambesøg ( på salgsmødet ) kan træne/ sparre dig, så du blir skarpere på det vitale område.

 


Tilføj en kommentar

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: to + ti =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 
Besøg vores andre hjemmesider :
lll