Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs flemming Psykologien i opsøgende salg

Psykologien i opsøgende salg

3.523 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
25 June 2012

Jeg blev opfordret af aminoer Smile i mit netværk til at lave et mere dybdegående indlæg omkring problemerne ved kanvas for den selvstændige.

Det vil jeg gerne lave indlæg om, fordi det er en klassiker, at DEN DEL af salgsarbejdet volder mange besvær.

PSYKOLOGIEN I OPSØGENDE SALG

Det som gør nogen af os gode til opsøgende salg er, at vi bare bliver ved. Naturligvis er afslag irriterende for alle. Det er ligesom, hvis du rendte rundt til en fest og bød 30 piger op til dans, og alle 30 sagde nej-ikke så fedt, vel? Den samme følelse får du lidt ved nej tak fra kundeemnet, og dog. Professionalismen kommer ind i billedet her, fordi du præsenterer et PRODUKT, og det giver en personlig distance til det.

Jeg følger nogle rutinerede amerikanske sælgere på youtube, hvor de lægger interessante "salgs-videoer" op ind imellem. Et guldkorn, jeg bed mærke i, var en, der sagde, at det vigtigste ord for en sælger var : NEXT! Især i kanvasøjemed handler det bare om at ringe hurtigt til den næste efter en afvisning.

Find den, der er interesseret, i stedet for at hænge dig i den uinteresserede. 

Hvis du vil blive god til kanvasarbejdet, skal du sige NÆSTE til dig selv efter et afslag og være lidt cool overfor den mængde nej, der altid kommer.

HVAD ER BELØNNINGEN FOR DET GODE KANVASARBEJDE?

Belønningen er jo meget indlysende, at dit stædige, vedholdende arbejde bliver belønnet med en 3-4 brandnye kunder. Det synes jeg er fedt! Du har gjort et produkt kendt til nye kunder, der måske ikke anede til firmaets existens før, og pludselig er der kommet hul på isen, og de vil endda købe af dig. 

HVAD KARAKTERISERER DEN DYGTIGE KANVASSÆLGER?

  • At kunne holde hovedet koldt overfor afslagene. Et afslag er jo også logisk på den vis, at de jo ikke har bedt dig om ringe og præsentere dit produkt, ikk?
  • Istand til at præsentere et produkt kort, klart og præcist.
  • Kan li at kontakte nye mennesker og er god til at tale med dem om produktet
  • Forstår når interessen ikke  existerer og træder ud af samtalen på en prof. måde.
  • Vedholdenhed/ Stædighed- giver sig selv- det handler bare om at blive ved med at ringe ud. 
  • Målfokuseret: Hvis målet er 3 nye kunder på x antal uger, bliver han ved, indtil de er i kassen. 
Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Slettet skriver Skriv dig op