Logoopgaven er sat i udbud, og i skrivende stund er der kommet lidt over 20 forslag, om end de fleste er ubrugelige. Det er jo vilkårene ved at bruge sådan en service; det er uundgåeligt at få mange crappy forslag fra farveblinde mennesker. Heldigvis er der også enkelte designere der faktisk har talent og kan lave noget jeg aldrig selv ville kunne lave, så det betyder at der er et par gode kandidater. Der er ingen af dem der som sådan får mig til at sige "this is it" ved første øjekast, men jeg har tiltro til at jeg nok skal blive tilfreds. Der er stadig 5 dage tilbage, før jeg skal vælge en vinder, så jeg tager den med ro indtil videre.
Jeg har den første udgave af prelaunch-siden klar, men jeg er godt nok ikke noget geni udi tekstforfatning, så den skal lige kværnes igennem et par gange. Det handler jo om at sige lidt om hvad produktet kommer til at kunne, uden at det bliver for kort (og forudindtaget) eller for langt (hvilket vil bryde med standarden for prelaunch-sider). Men funktionsmæssigt bliver det helt ud ad landevejen: skriv din email adresse, og du får en mail når vi launcher. (Well, faktisk ender det nok med at man får en mail noget tid før, for en eksklusiv early adopter-test og et godt tilbud på det første abonnement.)
Der kommer også en dedikeret blog. Det har jeg hørt at man skal have ;). Det bliver sgu meget skægt at se hvad det kan gøre for hypen - eller manglen på samme. Mig bekendt er der ikke rigtig nogle der har gjort dette helt efter bogen i Danmark før. Og med det mener jeg hele det dér forudgående arbejde med at skabe opmærksomhed lang tid i forvejen (primært via en blog), i stedet for bare at tie stille og være hemmelighedsfuld, og så pludselig søsætte projektet en dag og udsende en pressemeddelelse. Det har jeg faktisk aldrig helt forstået. Jeg vil lige citere et indlæg fra BusinessLogs om netop dette:
If you put up a website [...] and then spend 5 months
finishing the real one and assuming it takes 2 months to get your site
thoroughly established in the search engines, you find that your
company has lost 7 months of traffic.
Nuvel, det er nok lidt sort på hvidt. Men der findes jo utallige historier fra det store udland om at en veludført prelaunch-kampagne kan føre til et massivt antal tilmeldinger fra dag ét, så hvem ved. Tiden vil vise om det virker herhjemme.
Hvis alt går vel, bliver alt afsløret i næste uge (både logo, site og blog).