Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Konsulenten Idégrundlag for en onlineservice

Idégrundlag for en onlineservice

910 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
02 October 2008

Det er snart et år siden jeg oprettede denne blog, og dengang var det med henblik på at berette om tilblivelsen af et site der aldrig fik dagens lys at se. De gamle indlæg er derfor naturligt nok blevet slettet, og jeg starter hermed forfra.

Denne gang har jeg en langt bedre idé :). Gennem de sidste 3-4 år har jeg som freelancer brugt et egetudviklet værktøj til styring af de opgaver jeg får ind og tiden jeg bruger herpå. Det værktøj har sparet mig for utallige timers administrativt arbejde med at rode i min indbakke for at tracke et givet projekts eller opgaves historie og status, og ikke mindst betyder det at jeg aldrig går glip af et eneste fakturerbart minut når der skal afregnes med kunden. Det vil jeg nu gerne give andre mulighed for at bruge, og da det henvender sig til alle der arbejder med projekter, opgaver heri og har brug for at registrere tiden brugt herpå, er der en potentiel stor brugerskare.

Jeg er fuldt ud klar over at det ikke er et unikt produkt som sådan, da der findes mange lignende services derude i dag. Der findes kun få danske, men holdt op mod dem mener jeg at mit produkt er mindst ligeså godt. Der findes dog mange udenlanske, men uden at det skal være en negativ faktor i sig selv, tror jeg på at et stort antal danskere har det bedst med en dansk service, med dansk support osv. Iværksætterånden der hersker på Amino lægger i de fleste tilfælde også op til at folk foretrækker at støtte en anden iværksætter, såfremt der er belæg for at gøre det. Produktet skal altså være bedre end hvad de ellers kan få. Og det må jeg så sørge for at det bliver :)

Produktet, som det er i dag, er bygget 100% efter mit eget behov, og kan således ikke bare rulles ud til andre. Selvsagt er der også blevet gjort mange erfaringer i de år jeg har brugt det, så alt i alt er det eneste rigtige at udvikle det påny. Men principperne, der har sparet mig og mine kunder for så meget tid, vil selvfølgelig fortsat være grundkernen i produktet.

Det bliver ikke gratis at bruge, men prisen bliver retfærdig i forhold til de fordele det giver at bruge værktøjet. Prisen ligger ikke fast endnu, men jeg opererer indtil videre med en månedlig pris på 149 kr. (ex. moms, 3 mdr ad gangen - meget lig e-conomics model), og hvis vi bare siger at en gennemsnitlig timepris ligger på 500 kr., er de 149 kr. tjent ind hvis man kan spare 18 minutter om måneden. Det er mindre end ét minut om dagen. Man skal have ualmindeligt lidt at lave, hvis det ikke kan lade sig gøre :)

Og her taler vi ren administrativ tid. Dertil kommer den optimering der ligger i tidsregistreringen, som i mange tilfælde vil sikre at man rent faktisk får betaling for al den tid man bruger. Hvis man ikke sætter sin tid i system, afregner man ofte på "slump", hvilket jeg personligt har erfaret meget ofte er en dårlig forretning for én selv. Så alt i alt er det ren win-win - udfordringen bliver bare at få dét budskab rent igennem til målgruppen.

Jep, der er nok at gå i gang med..

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Uffe skriver Skriv dig op