Ifølge Mikkel fra designafmikkel.dk, som til dagligt arbejder med udvikling af sine ideér om kommunikation og design af websites, kan den information vi ønsker at brede ud meget bedre målrettes og dermed være brugbart. Lad interesenten selv finde den information han eller hun behøver – og gør det samtidigt så enkelt og overskueligt som overhovedet muligt at finde lige præcis den information der bliver efterspurgt.
Tilpas derfor dit informationsmateriale til mulige interesenter og målgrupper ved nøje at overveje sprogburg og informationer der er mest essentliet for hvilken målgruppe. Man har som udgangspunkt en generel information – som tilgengæld kan præsenteres på forskellige måder til forskellige modtagere. Det er derfor vigtigt at den information man udsender er modtager orienteret – dvs. kommunikation som modtager finder relevant, for præcis ham eller hende selv. (se IDmag 1, www.designafmikkel.dk)
Vi har altså en genrel information som vi individualiserer gennem informationstunneler (se IDmag 1). Resultatet? Målrettet og brugbart information til individuel modtager.
Det som vi yderligere får ud af det er at vores informationmateriale ikke blot bliver ignoreret som det næsten altid er tilfældet med ufokuseret og afsenderfokuseret info – dvs. den information som afsender finder relevant. Som altså, ofte, ikke kan bruges til noget af det enkelte menneske.
Læs evt. ydereligere om IDmag1 og elementer af kommunikation: informationsoverload, features, informationstunneler m.m. på www.designafmikkel.dk
For: www.designafmikkel.dk