Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs elund.dk Mine bedste marketing tips

Mine bedste marketing tips

1.344 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
07 September 2007

Hejsa Smile 

Som min først Blog-indlæg nogensinde får I lige lidt info om mit bedste marketingsværktøj:

Jeg har lavet en en guide til opstrengning af badmintonketsjere. Det er vel og mærke den eneste der findes på dansk. Denne sidste side i guiden er en reklame for mine ketsjere, så det er et godt eksempel på viral marketing (eller hvad det nu hedder). Jeg har med meget stor succes kørt adskillige auktioner på QXL, hvor guiden bliver solgt til en krone stykket - dvs. gratis. Guiden får større opmærksom på QXL end på min hjemmeside, hvor den kan downloades gratis (www.prospeed.dk).Jeg vil tro at minimum 10% af salget fra min hjemmeside skyldes denne guide, men den største effekt er dog at 66% af de forhandlere (lokale klubsælgere) som jeg har, er hvervet via denne guide.

Tippet har iøvrigt fået den ære at være med i Martin Thorborg's E-Pusher - jf. hans nyhedsbrev nr. 16

Mit næstbedste tip er:

I stedet for f.eks. at afholde en konkurrence om et produkt kan man lave en auktion på QXL.dk for at skabe lidt reklame omkring produktet. I mit tilfælde satte jeg en god badmintonketsjer (sidste års model) plus en badmintontaske til salg på samme auktion.Linket til auktionen var med i mit nyhedsbrev med en opfordring om at sende det videre til de venner, der kunne være interesseret i auktionen. Auktionen skal selvfølgelig starte ved 1 DKK - dels for at tiltrække flere købere, dels for at få så mange bud som muligt. Fidusen er at jeg fik solgt en ketsjer (endda en model fra sidste år) til en god pris i stedet for at forære den væk i en konkurrence. Og reklameeffekten er sikkert større end ved blot at informere om en konkurrence via mit nyhedsbrev og hjemmeside. Jeg gentog auktionen med succes flere gange.

Mit tredie bedste tip (vistnok tyvstjået fra E-pusher light)

Vi ved alle at ingen markedsføringskampagne kan overgå en personlig anbefaling, og det er her at kunden kommer ind i billedet. Så jeg gav kunden et gavekort som han kvit og frit kunne forære til f.eks. 3 af sine bedste venner, som tak for hjælpen/købet. Ideen er at få kunderne til at føle, at det er noget de gjort sig fortjent til, fordi de er gode kunder. Og det skal helst føles, som om der er noget der går tabt, hvis de ikke giver det væk. I mit tilfælde gav jeg gavekort væk, der gav ret til portofrilevering (værdi 68 DKK).

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Elund skriver Skriv dig op