Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Drop sociale medier og nyhedsbrev

2.369 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
28 July 2010

Godaften webshopejere

Jeg sætter i dag en streg i sandet, og konkludere, at sociale medier og nyhedsbreve, ikke er tiden værd, når du driver en niche webshop eller en webshop med begrænset kundegrundlag (hvis du fx. sælger flyvemaskiner :))
For at der ikke opstår misforståelser, så er min fortolkning af en niche shop, en shop der ikke bare begrænser sig til et bestemt område, men også en shop der fx. har begrænset antal besøgende. 

Selv har jeg en niche shop, der handler med sikkerhedsudstyr. Vi har mellem 150 - 200 besøgene per dag, der laver 3-4 ordre pr. dag.... et godt eksempel på en nicheshop.

Jeg har interesseret mig meget for sociale medier, siden jeg hørte Martin Thorborg fortælle om det for et par år siden, i Herning. Jeg har også fulgt mange andre shops, og har set hvordan de gør det... fx. er Helle fra House of kids, dygtig til det med facebook, og hun forstår at udnytte mediet. 
Men det arbejde der skal ligges for at få succes med facebook, twitter og andre sociale medier, er "næste" det sammen uanset antallet af besøgende. Du skal lave unikt kvalitets indhold som dine brugere gider læse, og det er uanset om du "taler" til et lille publikum eller et stort publikum, og som så meget andet, så skal man ligge mange krafter i, for at få succes.

Når vi taler nyhedsbreve, så er det nøjagtig samme koncept. Men der er meget stort forskel på at have 4000 tilmeldte i en nicheshop, eller 40000 i en tøjforretning der har 50 ordre pr. dag. Men nyhedsbrevet skal være af samme kvalitet og tager samme tid at udarbejde.

Men ingentvivl, skulle jeg starte en webshop med tøj, ville jeg fra dag 1, fokusere på sociale medier, og få sendt en masse fede nyhedsbrev ud! 

Min pointe?

Jo pointen er, at det simpelthen  det tid du skal ligge i arbejdet for at gøre det 100 %, er bedre brugt andre steder. Jeg er såmen ikke i tvivl om at man kan skabe omsætning og meget andet via disse former for markedsføring, men det kan bare ikke betale sig, med niche shops.Brug i stedet for at din tid og energi på at få afklaret præcis hvem din målgruppe er, og find dem der hvor de er!. Samtidig kan du fjerne unødvendig "støj" fra hjemmesiden som sociale medier og nyhedsbreve, ..... støj er unødvendigt. 

Selv har jeg stadig et par logo'er, men de er på vej væk. I stedet kan jeg fokusere på min målgruppe 100 % 

Mvh Kenneth Boysen, passioneret e-købmand

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Boysen skriver Skriv dig op