For cirka en måned siden, begyndte jeg at overveje musik i min webshop. Ingen steder havde jeg online kunne læse om at det skulle være en god ide, og da slet ikke her på amino. Tanken kom til mig, da jeg læste en bog af Martin Lindstrøm og senere var med til et foredrag med ham.... ikke at han skulle være ekspert i online markedsføring/handel, men ihvertfald ekspert i hvad der får mennesker til at reagere.
Jeg har siden da modtaget rigtig rigtig mange advarsler om at gøre dette, og jeg skal indrømme at jeg er blevet lidt stædig. Derfor tester jeg det nu, og du kan læse om det her på amino.
Jeg skal ikke kunne sige om rød betyder stop, om musik er dårligt eller om indkøbskurven skal være gul eller blå. Men som e-købmand er det hamrende vigtigt at du er åben for nye ideer og tiltag, og ikke bare gør som du altid har gjort.
Jeg syntes at opleve alt for mange webshop ejere der med stolthed afviser at ændringer i design, farver, tekster og billeder, skulle kunne være en gavn for deres webshop. De kender jo deres kunder bedst, og de ved hvad der virker....eller hvad?
Gu' gør i ej, i ved ikke en fløjtende skid. De fleste webshop ejere er pisse bange for forandringer og at skulle se det faktum i øjnene, at det de nu har brugt et utal af timer på at lave, måske skal ændres eller laves helt om. Mange af Jer har ikke installeret analytics og tøs slet ikke overveje at teste nye elementer, for tænk på konsekvenserne!
Og ja, hvordan kan jeg så tillade mig at sige det? Fordi jeg selv har gjort det i mange år, i mange år har jeg klappet mig selv på skulderen og syntes at tingene jo fungere og jeg kender målgruppen og dem der handler. "De klager jo ikke!".
Jeg har valgt at tage skridtet ud i det jeg ikke ved hvor ender. En verden hvor du kan risikere at billeder, tekster, farver og design bliver meget anderledes end det er i dag. En verden hvor det er kundernes reaktion der giver resultatet og ikke hvad jeg selv syntes er bedst. Det bliver dyrt og det bliver en stor satsning, men det mulige outcome er meget størrer end det jeg får ved at klappe mig selv på skulderen.
Så ja, måske virker musik, måske ikke. Hvordan JEG reagere, har INTET med min shop at gøre. Det handler om hvordan mine KUNDER reagere, og intet andet venner....intet andet.
Nu tager jeg først skridtet med musikken, derefter er det farver, tekst, design og billeder....vi skal tjene penge og konvertere meget bedre end nogensinde.
Tør du?
PS. Husk at meld dig til min facebook side, så jeg kan forære nogle røgalarmer væk!. http://www.facebook.com/pages/Et-Sikkert-Hjem-Nu/123240213571