Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Martin Leinstein Sælg mere via e-mail marketing test

Sælg mere via e-mail marketing test

3.512 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
25 February 2011

Hej! Du har ikke hørt fra mig i et stykke tid, da jeg har været i fuld gang med at åbne MakeNewsmail.dk i Danmark. MakeNewsmail er et effektivt nyhedsbrev / e-mail markedsføring værktøj, som alle kan tage i brug. Det kan bruges på en række forskellige måder, både inden for markedsføring, salg, undersøgelser, pressemeddelelser med mere.

Vi er en håndfuld unge mennesker, som arbejder fuldtid på makenewsmail hver dag - Vi har været i gang i Norge i ca. 1,5 år, og nu kom tiden til at åbne op i Danmark. 

Så gå ind på Makenewsmail.dk og opret en GRATIS konto, og test den ud, og kom gerne med ris og ros.

Forbedre dine e-mail marketings resultater gennem tests


At teste: er en af de mest effektive måder du kan øge effekten af din e-mail marketing kampagne på. Der er ikke nogen 1-2-3 guide til, hvordan du mest effektivt kommer igennem til modtageren, da læseren altid vil variere, men at teste kan hjælpe dig et stort skridt hen ad vejen. 

At teste effektivt er nemt og simpelt, og behøver ikke at inkludere komplekse skemaer og forskellige former for data.

For det meste er simple A-B test de mest effektive, da de er nemme at konkludere ud fra, og kræver ikke ændret fokus fra din kampagne.


 

Der er flere forskellige metoder, du kan bruge når du vil teste effektivt:

  1. Sørg for at dine tests er simple og nemme at forstå. Hvis du kan teste ét ændret element hver gang, er det meget nemt at se ændringen af den, især hvis det er det ene element der rent faktisk gør en forskel. Tester du flere forskellige ting per e-mail, bliver det meget svært at sammenligne resultaterne.
  2. Test ofte, og gør det til en fast del af processen. Optimalt set bør du lave en lille test i hver eneste e-mail, men det mindste du kan gøre er, at teste på en regelmæssig basis. Har du problemer med at huske at lave testene, så lav en kalender med de dage de skal laves – og bliv ved den!
  3. Brug dine resultater. Det virker måske åbenlyst, men det kan være let at glemme. Har du lavet en test, og fået et resultat, så tænk over hvordan du bedst implementerer resultatet i dine fremtidige e-mails.
  4. Gem dine resultater. Ikke alene vil dette gøre det nemmere at huske dine forsøg, så du ikke skal gentage dem. Det udgør også værdifuldt materiale til eventuelle medarbejdere.
  5. Hvil ikke på laurbærrene. Dagens succes kan være morgendagens fald. Du skal ikke være bange for, at gentage dine forsøg fra tid til anden, for at se om resultaterne nu stadig er de samme.

Til disse pointer, er der her nogle forslag til små e-mail test, du kan starte med at lave:

  •  Grafisk vs. HTML tekst – et meget debatteret emne. De fleste vil hævde at HTML er bedst, men forsøget er stadig værd at lave.
  •  Tekst links vs. Knapper – Det er velkendt at knapper tiltrækker mange klik, men i et flot nyhedsbrev kan det være svært at klemme en knap ind midt i grafikken.
  •  Overskrift i mailen – Dette er din appetitvækker. Hvordan du laver den, kan betyde alt for din e-mail og bør testes intensivt. Har du en dårlig overskrift kan du skræmme dine potentielle kunder væk, allerede før de har åbnet e-mailen.
  •  Det bedste tidspunkt at sende dine mails på – det kan være om morgenen hvor folk er friske og klar til at læse nogle mails, eller om aftenen når folk afslutter dagen med at læse de sidste mails over en kop kaffe. Der er intet magisk tidspunkt, og det eneste du kan gøre er, at teste så meget din kampagne tillader. 

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Martin skriver Skriv dig op