Man skal jo starte et sted, start f.eks. med at spørge alle dine kunder, om de ikke har lyst til at modtage dit nyhedsbrev. Du vil højt få et “nej” og de fleste ville sige ja. Placer tilmeld formular på din hjemmeside, blog, og de forskellige sociale networking så som Facebook, læg sedler ud i receptionen så folk kan tilmelde sig nyhedsbrevet. Vis en venlig pop-up vindue til nye besøgende, og spørg dem om de gerne vil abonnere på dit nyhedsbrev.
En anden måde er at man kan sætte et lille links i bunden af de e-mails man sender ud til sine kunder, om at de kan abonnere på dit nyhedsbrev. En anden metode er at man kan give noget væk gratis ved at folk tilmelder sig sit nyhedsbrev. F.eks kunne man give en gratis e-mail markedsføring bog eller noget helt andet.
Når folk har tilmeldt sig dit nyhedsbrev, anbefaler jeg at man sender en varm velkomst mail og takke fordi de har tilmeldt sig dit nyhedsbrev, en god måde at skabe loyale kunder.
Hvis der er mulighed for det, anbefaler jeg at man segmenter sit indhold til sine kunder, den største grund til at folk afmelder sig et nyhedsbrev er irrelevant indhold.
Måder at segmenter dit nyhedsbrev på er:
Svarprocenter: Segment baseret på mennesker, som har åbnet og dem som ikke har åbnet et nyhedsbrev
Købe historik: Segment baseret på tidligere købeadfærd
Demografisk: Segment baseret på demografi, såsom køn, placering, alder og andre specifikationer, du måtte have i dine data
Dog skal man huske på at alle kunder skal have muligheden for at afmelde sig sit nyhedsbrev igen.