Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Hovedpunkter ved opbygning af mailinglister

1.128 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
26 October 2013

Uanset om du er ny inden for online markedsføring, eller om du allerede arbejder med online eller netværksmarkedsføring, bliver du nødt til at forstå, hvor vigtigt det er hele tiden at bygge på en mailingliste. En mailingliste er liste over folks e-mailadresser — det er ganske enkelt folk, der har givet dig lov til at kontakte dem over e-mail.

Den perfekte mailingliste er en online mailingliste, der består af nøje udvalgte og højt kvalificerede folk, hvis detaljer du kender, og som ønsker at høre fra dig. Det betyder, at de tilmeldte sig din mailingliste ud fra et valg, og at de ønsker at modtage din information, dit indhold og træning. Hvis de har tilmeldt sig din mailingliste, kan du med sikkerhed antage, at de ønsker at høre fra dig.

Hvorfor skal jeg opbygge en mailingliste?

Når du med succes har opbygget en mailingliste, der er »reagerende«, har du skabt kraften til at skabe penge på bestilling, registrere distributører efter behov og reklamere for, hvad du vil. Det er i særdeleshed kraftfuldt. Men hvad mere er, så har du skabt stærke forbindelser til andre ligesindede personer, der kan holde ved i årevis.

»Når folk ærer hinanden, skabes der en tillid, der leder til synergi, gensidig afhængighed og dyb respekt. Begge parter træffer beslutninger og valg, der baseres på, hvad der er rigtigt, hvad der er bedst, og hvad der værdsættes mest.« — Blaine Lee

Ved at opbygge mailinglister får du mulighed for at skabe og opbygge forbindelser og langsigtet tillid og forhold til dine kundemner over en tidsperiode. For at kunne gøre det bliver du løbende nødt til at tilvejebringe reelle værdier og information.

Du kan tilvejebringe værdi ved at sende dine abonnenter til træningsvideoer eller blogindlæg, der hjælper med at løse nogle af deres problemer. Det kunne for eksempel være, hvordan man skaber leads, hvordan man sponsorerer folk, hvordan man skaber en pengestrøm osv. Når du opbygger langsigtede tillidsforhold, vil du være i stand til at markedsføre dig selv, din mulighed og dine partnerprodukter til abonnenterne, og folk vil være mere reagerende, fordi de kender dig og kan lide dig. Det er storartet, fordi det så giver dig muligheden for at hjælpe dem med at opnå deres mål. Opbygning af mailinglister er underholdende, når du ved, at du hjælper andre.

En vigtig ting at huske på, når du opbygger mailinglister, er, at folk ønsker stadigvæk at gøre forretning med personer, de kan lide, kender og stoler på. Reglerne har ikke ændret sig i hundrede af år og gør det heller ikke!

Er større altid bedre?

Svaret er: ja, nogle gange — og nej, nogle gange ikke. Der findes markedsføringsfolk med enorme mailinglister af abonnenter, og der er markedsføringsfolk med relativt små mailinglister, der tjener betydeligt mere end ejerne af de store mailinglister. Hvorfor? Jo, den bedste mailingliste er en mailingliste, der »reagerer«, og reaktion skabes af den værdi, du bibringer dine abonnenter. Reaktion korrelerer også direkte med din indtjening, så du bør altid stræbe mod at opbygge en mailingliste, der reagerer.

Et godt forhold betaler sig over tid, fordi dit publikum kommer til at kende dig, lide dig og stole på dig.

Derfor bør du tage vare på din mailingliste

Hvis du behandler folk på din mailingliste godt, behandler de måske også dig godt. Det betyder, at der er sandsynlighed for, at de vil handle med dig, eller måske endda tilslutte sig din primære virksomhed. Misbrug aldrig folk på din mailingliste. Lad være med at spamme din mailingliste i en lind strøm af direkte salgstaktikker, der ikke giver nogen form for værdi, da det vil irritere dem. Når du opbygger en mailingliste, bør du altid sigte mod at tilvejebringe indhold, der er værdifuldt, og som dine abonnenter ser frem til at modtage.

Det er vigtigt at opbygge mailinglister, for når du ønsker at tjene penge, så behøver du blot at kæde din mailingliste sammen med produkter og tjenesteydelser, som dine abonnenter allerede kigger efter, eller til din primære virksomhed, hvis den er et godt match.

Opbygning af mailinglister — sådan gøres det korrekt

På din blog eller dit websted skal du gøre det så nemt og enkelt som muligt for dine potentielle abonnenter at tilmelde sig. Hav meget tydelige tilmeldingskasser, der er lette at se, og som giver dem det gratis indhold, de ønsker. Du kan for eksempel have en stor tilmeldingskasse med en gratis træningsvideo i toppen af din forside og en anden i bunden af forsiden og endnu en i bunden af hvert blogindlæg. Sådanne tilmeldingskasser giver dig mulighed for at opbygge din mailingliste hver dag på autopilot.

Start arbejdet og begynd at opbygge din mailingliste systematisk. Hvis du tager tiden til at lære, hvordan du opbygger en meget reagerende mailingliste, vil du fabrikere salg og tilmeldinger på stribe, mens du sover. Når du har en god konverteringstragt og har leads, du leder hen til dine tragte, og har trafik, som du leder hen til dine websteder, så vil folk bevæge sig gennem din tragt, og så vil de købe, og de vil tilslutte sig dig.

Handlinger, der opbygger mailinglister

  1. Vælg en strategi, der ræsonnerer med dig og leder trafik hen på siden eller din blog, hvor du indfanger leads. Uanset om det er videomarkedsføring, blogskrivning, artikelmarkedsføring, Facebook eller Twitter — ja, ligegyldigt hvad det er, så gør det med det samme.

  2. Markedsfør dagligt og konsekvent. Bliv ved med at teste og finjustere, og find ud af, hvad der giver de bedste resultater.

  3. Hold dig forbundet til energikilden. Hvis du er del af et fællesskab som Amino, så involver dig i deres arrangementer, deres wake-up calls, deres tankesæt. Absorber og hold forbindelse, fordi det giver dig idéer og strategier.

Hvis du synes, artiklen var brugbar, så smid en kommentar eller del den. Opbygning af mailinglister er en stor og fundamental opgave for markedsføringsfolk. Det sker ikke i løber af en enkelt nat, men giv det tid og gør dine abonnenter glade — så kommer du til at se positive resultater.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Frederik skriver Skriv dig op