Denne er artikel er del af en længere serie, der dækker de bedste fremgangsmåder for brug af de mest populære sociale medier, som folk, der arbejder med indholdsmarkedsføring, bruger for at nå ud til deres publikum.
Hvem bruger Twitter?
80% af B2B markedsføringsfolk
69% af B2C markedsføringsfolk
Fortæl en historie gennem dine »tweets«
Brug et sammenhængende tonefald til at fortælle historien om din branche eller dit brand. Hvert »tweet« bør være fængende på sin egen måde, men et usammenhængende tonefald forvirrer publikum.
Brug »hashtags«
Ved at inkludere 1–3 relevante »hashtags« i dit tweet, gør du det enkelt for folk at finde dit indhold. Det er en endnu bedre brug af denne taktik at skabe en original hashtag, som linker til en specifik kampagne.
Brug det til at teste
Tweet dit originale indhold og hold øje med, hvilke stykker af indhold, der bliver delt mest. Brug disse oplysninger til at styre dit fremtidige indhold.
Dæk begivenheder i din branche
Tweet live dækning af begivenheder, der er relevante for dit publikum for at give indblik i realtid. På den måde kan dit brand agere som øjne og ører for personer, der ikke kan deltage i begivenheden.
Hvem er gode til at bruge Twitter?
Med mere end 800.000 følgere har fødevarekæden Taco Bell fundet en fantastisk social medie niche for dets brand.
-
Selv følgere med lille indflydelse bliver gen-tweetet og får respons. Brandets tonefald er nede på jorden og (til tider) hylende morsomt.
-
Begivenheder og kampagner for stor dækning
-
Hashtags, specielt populære emner, gør, at selv personer, der ikke følger Taco Bell, kan finde brandets tweets.